A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén ellenzéki kezdeményezésre, de Demszky Gábor főpolgármester támogatása mellett rendkívül előremutató határozatokat hozott: a tehergépkocsik behajtási díjából származó bevétel átcsoportosítható lesz a közösségi közlekedés fejlesztésére – olvasható a VEKE közleményében.
A szervezet szerint romokban hever az az érvelés, hogy a BKV üzemi teljesítményét kell megcsonkítani a hiányzó pénz előteremtése érdekében. A feltárt források és következményeik együttesen máris olyan összegekkel segíthetik meg a BKV működésének finanszírozását, hogy végre lehetővé válik Hagyó Miklós szakmailag egyébként is elfogadhatatlan járatritkítási terveinek elfelejtése, és teljesítménycsökkentés helyett ésszerű hálózatátalakításokkal a meglévő teljesítményszintet legalább megtartó paraméterkönyv kidolgozására kerülhet sor – szögezi le a VEKE.
A járatritkítások elutasítottsága egyértelmű, soha nem látott egység kovácsolódott össze a tervezett intézkedések ellen: sorra hozzák a tiltakozó és elutasító határozataikat a kerületek, sorra tiltakoznak a szakmai civil szervezetek, a lakosság különböző csoportjait képviselő érdekvédelmi szervezetek, a szakszervezetek, és spontán lakossági tiltakozások is szerveződnek – állítja a szervezet a nyilatkozatban.
A városvezetés hétfői kabinetülésén születik újabb döntés a drasztikus járatritkítási tervek sorsáról. Azonban a Fővárosi Közgyűlés új helyzetet teremtett, ezért itt az ideje, hogy a városvezetés végre kimondja: nem helyezkedik szembe Budapest lakosságával, és semmilyen járatritkítást nem támogat, legyen az akár 1, 3 vagy 6 milliárd forintos csomag.
A közlekedési rendszer szervezeti felépítését is érdemes újragondolni – állítja a VEKE. A BKV stabil működése nem az egyik cég ügye a sok közül, hanem az egész város ügye – a Fővárosi Közgyűlés mostani döntései alapján talán végre megszületik ez a felismerés a város vezetőiben is. Ebből pedig egyértelműen következik, hogy a BKV finanszírozási problémáit nem járatritkítással, hanem a tömegközlekedési járművek forgalmi előnyben részesítésével, a cég felesleges kiadásainak megszüntetésével, a közösségi közlekedésre fordított források növelésével, új bevételi lehetőségek megtalálásával kell megoldani – zárul a civil szervezet közleménye.
(OS)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.