VEKE: romokban hever a BKV járatcsökkentő érvelése

A BKV finanszírozási problémáit nem járatritkítással, hanem a tömegközlekedési járművek forgalmi előnyben részesítésével, a cég felesleges kiadásainak megszüntetésével kell megoldani – állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A szervezet üdvözli a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki döntését, és bízik benne, hogy újabb forrásokat fognak majd biztosítani a közösségi közlekedés fejlesztésére.

MNO
2008. 03. 28. 12:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén ellenzéki kezdeményezésre, de Demszky Gábor főpolgármester támogatása mellett rendkívül előremutató határozatokat hozott: a tehergépkocsik behajtási díjából származó bevétel átcsoportosítható lesz a közösségi közlekedés fejlesztésére – olvasható a VEKE közleményében.

A szervezet szerint romokban hever az az érvelés, hogy a BKV üzemi teljesítményét kell megcsonkítani a hiányzó pénz előteremtése érdekében. A feltárt források és következményeik együttesen máris olyan összegekkel segíthetik meg a BKV működésének finanszírozását, hogy végre lehetővé válik Hagyó Miklós szakmailag egyébként is elfogadhatatlan járatritkítási terveinek elfelejtése, és teljesítménycsökkentés helyett ésszerű hálózatátalakításokkal a meglévő teljesítményszintet legalább megtartó paraméterkönyv kidolgozására kerülhet sor – szögezi le a VEKE.

A járatritkítások elutasítottsága egyértelmű, soha nem látott egység kovácsolódott össze a tervezett intézkedések ellen: sorra hozzák a tiltakozó és elutasító határozataikat a kerületek, sorra tiltakoznak a szakmai civil szervezetek, a lakosság különböző csoportjait képviselő érdekvédelmi szervezetek, a szakszervezetek, és spontán lakossági tiltakozások is szerveződnek – állítja a szervezet a nyilatkozatban.

A városvezetés hétfői kabinetülésén születik újabb döntés a drasztikus járatritkítási tervek sorsáról. Azonban a Fővárosi Közgyűlés új helyzetet teremtett, ezért itt az ideje, hogy a városvezetés végre kimondja: nem helyezkedik szembe Budapest lakosságával, és semmilyen járatritkítást nem támogat, legyen az akár 1, 3 vagy 6 milliárd forintos csomag.

A közlekedési rendszer szervezeti felépítését is érdemes újragondolni – állítja a VEKE. A BKV stabil működése nem az egyik cég ügye a sok közül, hanem az egész város ügye – a Fővárosi Közgyűlés mostani döntései alapján talán végre megszületik ez a felismerés a város vezetőiben is. Ebből pedig egyértelműen következik, hogy a BKV finanszírozási problémáit nem járatritkítással, hanem a tömegközlekedési járművek forgalmi előnyben részesítésével, a cég felesleges kiadásainak megszüntetésével, a közösségi közlekedésre fordított források növelésével, új bevételi lehetőségek megtalálásával kell megoldani – zárul a civil szervezet közleménye.

(OS)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.