VEKE: romokban hever a BKV járatcsökkentő érvelése

A BKV finanszírozási problémáit nem járatritkítással, hanem a tömegközlekedési járművek forgalmi előnyben részesítésével, a cég felesleges kiadásainak megszüntetésével kell megoldani – állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A szervezet üdvözli a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki döntését, és bízik benne, hogy újabb forrásokat fognak majd biztosítani a közösségi közlekedés fejlesztésére.

MNO
2008. 03. 28. 12:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén ellenzéki kezdeményezésre, de Demszky Gábor főpolgármester támogatása mellett rendkívül előremutató határozatokat hozott: a tehergépkocsik behajtási díjából származó bevétel átcsoportosítható lesz a közösségi közlekedés fejlesztésére – olvasható a VEKE közleményében.

A szervezet szerint romokban hever az az érvelés, hogy a BKV üzemi teljesítményét kell megcsonkítani a hiányzó pénz előteremtése érdekében. A feltárt források és következményeik együttesen máris olyan összegekkel segíthetik meg a BKV működésének finanszírozását, hogy végre lehetővé válik Hagyó Miklós szakmailag egyébként is elfogadhatatlan járatritkítási terveinek elfelejtése, és teljesítménycsökkentés helyett ésszerű hálózatátalakításokkal a meglévő teljesítményszintet legalább megtartó paraméterkönyv kidolgozására kerülhet sor – szögezi le a VEKE.

A járatritkítások elutasítottsága egyértelmű, soha nem látott egység kovácsolódott össze a tervezett intézkedések ellen: sorra hozzák a tiltakozó és elutasító határozataikat a kerületek, sorra tiltakoznak a szakmai civil szervezetek, a lakosság különböző csoportjait képviselő érdekvédelmi szervezetek, a szakszervezetek, és spontán lakossági tiltakozások is szerveződnek – állítja a szervezet a nyilatkozatban.

A városvezetés hétfői kabinetülésén születik újabb döntés a drasztikus járatritkítási tervek sorsáról. Azonban a Fővárosi Közgyűlés új helyzetet teremtett, ezért itt az ideje, hogy a városvezetés végre kimondja: nem helyezkedik szembe Budapest lakosságával, és semmilyen járatritkítást nem támogat, legyen az akár 1, 3 vagy 6 milliárd forintos csomag.

A közlekedési rendszer szervezeti felépítését is érdemes újragondolni – állítja a VEKE. A BKV stabil működése nem az egyik cég ügye a sok közül, hanem az egész város ügye – a Fővárosi Közgyűlés mostani döntései alapján talán végre megszületik ez a felismerés a város vezetőiben is. Ebből pedig egyértelműen következik, hogy a BKV finanszírozási problémáit nem járatritkítással, hanem a tömegközlekedési járművek forgalmi előnyben részesítésével, a cég felesleges kiadásainak megszüntetésével, a közösségi közlekedésre fordított források növelésével, új bevételi lehetőségek megtalálásával kell megoldani – zárul a civil szervezet közleménye.

(OS)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.