Meghúzta a nadrágszíjat legnagyobb kommunikációs beruházásánál a MÁV. A társaság az eredetileg tervezett 85 milliárd helyett 56 milliárd forintból, és nem 4359, hanem csak 3064 kilométeren építtetné meg saját és a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) igényeit egyaránt kiszolgáló mobiltelefon-hálózatát. A zömmel húsz évnél idősebb vasúti rádióikat leváltó – üzemi telefonálásra, vasúti jelzőberendezések átállítására, adattovábbításra egyaránt alkalmas – GSM–R rendszer beruházásának 2006 októberében adott szabad jelzést a gazdasági tárca. A tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredménye leghamarabb a nyár végén születhet meg. A győztes pályázó azonban elvben az őszre tervezett szerződéskötés után sem lehet teljesen biztos a dolgában – tudta meg a Népszabadság.
A MÁV-nál ettől függetlenül úgy számolnak: a több tízmilliárd forintos fejlesztés költségeinek 80,2 százalékát közösségi forrásból fizetik majd, ami azt jelentené, hogy az állami vasúttársaságnak hozzávetőleg 11 milliárd forinttal kell hozzájárulnia a beruházáshoz. Az ezen felül hiányzó mintegy 45 milliárd forintot az EU pénzalapjaiból finanszíroznák.
Papírforma szerint a rendszer kiépítésének 2009 márciusában kell megkezdődnie. A nyolc szakaszra bontott beruházás első lépéseként a MÁV adatátviteli hálózatát cserélik le. A második szakaszban kerül sor a Bécs-Budapest-Lőkösháza vasúti korridor rádiórendszereinek leváltására, ami lehetővé tenné, hogy ezen a vonalon a vasutasok 2010 első felében már az új digitális rádiórendszert használják – derül ki a napilap szerdai számából.
A GSM–R teljes kiépítésével a közbeszerzési eljáráson a legkedvezőbb ajánlatot adó rendszerszállítónak 2012 tavaszára kell végeznie. A rendszer szolgálatba állítása után pedig három évig kell gondoskodnia a digitális rádiórendszer üzemeltetéséről és karbantartásáról.
(Népszabadság)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.