A BKV-járatritkítási terv visszavonása nem menti meg a társaságot?

A VTDSZSZ szerint a BKV járatritkítási tervének esetleges visszavonása önmagában nem menti meg a társaságot az összeomlástól, ezért a többi szakszervezettel együtt úgy döntött, hogy addig nem lép vissza az április 7-re tervezett félnapos sztrájktól, amíg a döntéshozók nem állnak elő a BKV hosszú távú finanszírozásának megoldásával. • BKV: nincs megegyezés az elégséges szolgáltatásokról

MNO
2008. 04. 01. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 7000 munkavállalót tömörítő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) álláspontja szerint a BKV járatritkítási tervének esetleges visszavonása önmagában nem menti meg a társaságot az összeomlástól. Éppen ezért a VTDSZSZ a többi szakszervezettel együtt úgy döntött, hogy addig nem lép vissza az április 7-re tervezett félnapos sztrájktól, amíg a döntéshozók nem állnak elő a BKV hosszú távú finanszírozásának megoldásával. A tervezett járatritkítás visszavonása szükséges lépés, de nem kezeli a 80 milliárd forint adósságot felhalmozott BKV finanszírozási hiányát – írják közleményükben. VTDSZSZ úgy véli, mivel további hitelfelvétel már nem lehetséges, a jelenlegi finanszírozási konstrukció az összeomlás, a csőd felé sodorja a társaságot. A tömegközlekedés összeomlása nemcsak a BKV-dolgozók munkahelyeinek elvesztéséhez vezetne, hanem beláthatatlan következményekkel járna Budapestre és az agglomerációra nézve, de negatívan hatna az ország gazdasági teljesítményének egészére is – vélik.

2007 januárjában a főváros vezetése azt ígérte a szakszervezeteknek, hogy először belülről kívánják rendbe rakni a vállalatot, azután meg fogják szerezni a működéshez szükséges forrásokat. A BKV átalakítása megtörtént, a belső tartalékokat feltárták, ezer munkavállalóval csökkent a létszám, közben a cél, a biztosabb jövő érdekében a VTDSZSZ önmérsékletet tanusított – olvasható a közleményben. Mint írják, az ígéret második része viszont nem teljesült, ezért a szakszervezeti szövetség további ígéretekben már nem hisz, és garanciát akar. Ha 4 nap elegendő a most készülő, teljesen új, felpuhított paraméterkönyv „szakmai alapokon nyugvó” kidolgozásához, akkor joggal feltételezhetjük, hogy egy választási ciklusokon áthúzódó probléma, vagyis a BKV költségfinanszírozásának rendbetétele is megoldható feladat – érvel a VTDSZSZ. Az április 7-re bejelentett sztrájk egyaránt kiterjed a busz-, trolibusz-, metró-, villamos- és HÉV-vonalakra – írják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.