A BKV-járatritkítási terv visszavonása nem menti meg a társaságot?

A VTDSZSZ szerint a BKV járatritkítási tervének esetleges visszavonása önmagában nem menti meg a társaságot az összeomlástól, ezért a többi szakszervezettel együtt úgy döntött, hogy addig nem lép vissza az április 7-re tervezett félnapos sztrájktól, amíg a döntéshozók nem állnak elő a BKV hosszú távú finanszírozásának megoldásával. • BKV: nincs megegyezés az elégséges szolgáltatásokról

MNO
2008. 04. 01. 11:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 7000 munkavállalót tömörítő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) álláspontja szerint a BKV járatritkítási tervének esetleges visszavonása önmagában nem menti meg a társaságot az összeomlástól. Éppen ezért a VTDSZSZ a többi szakszervezettel együtt úgy döntött, hogy addig nem lép vissza az április 7-re tervezett félnapos sztrájktól, amíg a döntéshozók nem állnak elő a BKV hosszú távú finanszírozásának megoldásával. A tervezett járatritkítás visszavonása szükséges lépés, de nem kezeli a 80 milliárd forint adósságot felhalmozott BKV finanszírozási hiányát – írják közleményükben. VTDSZSZ úgy véli, mivel további hitelfelvétel már nem lehetséges, a jelenlegi finanszírozási konstrukció az összeomlás, a csőd felé sodorja a társaságot. A tömegközlekedés összeomlása nemcsak a BKV-dolgozók munkahelyeinek elvesztéséhez vezetne, hanem beláthatatlan következményekkel járna Budapestre és az agglomerációra nézve, de negatívan hatna az ország gazdasági teljesítményének egészére is – vélik.

2007 januárjában a főváros vezetése azt ígérte a szakszervezeteknek, hogy először belülről kívánják rendbe rakni a vállalatot, azután meg fogják szerezni a működéshez szükséges forrásokat. A BKV átalakítása megtörtént, a belső tartalékokat feltárták, ezer munkavállalóval csökkent a létszám, közben a cél, a biztosabb jövő érdekében a VTDSZSZ önmérsékletet tanusított – olvasható a közleményben. Mint írják, az ígéret második része viszont nem teljesült, ezért a szakszervezeti szövetség további ígéretekben már nem hisz, és garanciát akar. Ha 4 nap elegendő a most készülő, teljesen új, felpuhított paraméterkönyv „szakmai alapokon nyugvó” kidolgozásához, akkor joggal feltételezhetjük, hogy egy választási ciklusokon áthúzódó probléma, vagyis a BKV költségfinanszírozásának rendbetétele is megoldható feladat – érvel a VTDSZSZ. Az április 7-re bejelentett sztrájk egyaránt kiterjed a busz-, trolibusz-, metró-, villamos- és HÉV-vonalakra – írják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.