A budapestiek többsége támogatja az egésznapos BKV-sztrájkot

A budapestiek többsége annak ellenére támogatja a BKV-sztrájkot, hogy közülük minden másodiknak jelentős problémát okozott a napi teendői ellátásában - derül ki a Medián közvéleménykutatásából. A legtöbben az államtól és a Budapest környéki településektől kapott nagyobb támogatással, valamint a potyázók kiszűrésével javítanának a BKV helyzetén – derül ki a budapesti felméréséről készült közleményében, amit a Főpolgármesteri Hivatal megbízásából április 12-én és 13-án készített a Medián.• Vagy teljesítik a követeléseket, vagy BKV-sztrájk lesz

MNO
2008. 04. 16. 14:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyakorlatilag mindenki hallott róla, és bár sokaknak okozott kisebb-nagyobb problémát, a többség egyet is ért vele – röviden így foglalhatnánk össze a budapestiek viszonyát az április 7-ei BKV-sztrájkhoz. A munkabeszüntetést még a BKV-t naponta használók sem kifogásolták, noha közel kétharmaduk mondta azt, hogy sztrájk jelentősen akadályozta őket a napi teendőikben. Ráadásul a fővárosiak többsége lélekben arra készül, hogy az elkövetkező hetekben rendszeresen le fog állni a tömegközlekedés a fővárosban.

Az egyetértés valószínűleg elsősorban abból adódik, hogy a legtöbben úgy tudják, hogy a BKV-sok a járatritkítások ellen tiltakoznak – a többi okot ennél jóval kevesebben említették. Márpedig éppen a járatok sűrűsége az, amivel a fővárosi tömegközlekedést illetően a budapestiek még úgy-ahogy elégedettek és egy általános járatritkítás lenne számukra a legkevésbé elfogadható megoldás a közlekedési vállalat pénzügyi helyzetének javítására.

A potyázók elleni keményebb fellépésen túl a budapestiek leginkább azt támogatnák, hogy ha azok a főváros környéki települések is hozzájárulnának a vállalat költségeihez, ahova jár a BKV. A budapestiek szerint a BKV költségeinek minden 100 forintjából 13-at a környező településeknek kellene fizetniük. A főváros bő egynegyednyinek gondolt hozzájárulásán érdemben nem változtatnának a budapestiek, viszont a jelenleg feltételezett 47 százalékról 36 százalékra csökkentenék az utasokra hárított terheket, miközben 24 százalékra növelnék a központi támogatás mértékét. Ennek a forrásáról már megoszlanak a vélemények: önmagában sem a más területekről való átcsoportosítás, sem az újabb állami adóságok vállalása nem számít népszerű felvetésnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.