Gyurcsány Ferenc pénteken az érdekeltségébe tartozó Motim Zrt. áramvásárlásáról szóló kérdésre válaszolva azt mondta: nincs abban semmi szabálytalan, ha a Magyar Villamos Művek Zrt. üzletpolitikai megfontolásból a legnagyobb zsinórfogyasztóknak valamilyen egységes kedvezményt ad. Hozzátette: azzal sincs semmi baj, ha a MÁV Zrt. ugyanennél a cégnél – minthogy több tízezer tonna árut fuvaroztat egy évben – más tarifát alkalmaz, mint annál, aki csak egy konténert ad fel, és közben ugyanezt a kedvezményt megadja bármely más társaságnak, ha ugyanilyen nagy mennyiségben szállíttat.
Rácz Gábor, a MÁV Cargo Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a Motim Zrt. – amellyel négy éve van szerződésük – egyike a társaság közepes nagyságú partnereinek. A Motim Zrt. évente 20-30 ezer tonna árut, főleg timföldet és műkorundot szállíttat – mondta. Megjegyezte, az igazán nagy 22 megrendelő 100 ezer és 6,5 millió tonna között szállíttat egy évben. Ezek adták Máv Cargo Zrt. tavalyi áruforgalmának nagyjából kétharmadát – közölte.
Az üzletfeleiknek adható kedvezményekről úgy nyilatkozott: az erre vonatkozó adatokat az „Árképzési Utasítás” rögzíti, amely üzleti titok. Az ilyen döntést az igazgatóság és a felügyelő bizottság hagyja jóvá, és betartását a belső ellenőrzés folyamatosan ellenőrzi – tette hozzá.
Rácz Gábor hangsúlyozta: a Gazdasági Versenyhivatal is szigorúan ellenőrzi, hogy ne tegyenek önköltség alatti árajánlatot. Felhívta a figyelmet arra, hogy a kedvezmény mértéke több tényezőtől függ. Példaként említette a szállított mennyiséget, a használt vagon típusát, illetve hogy milyen hosszú távra szóló szerződésük van az adott partnerrel.
(MTI)
Így nézi le a nőket és tölti ki a dühét rajtuk Magyar Péter