Az autókereskedők paródiának tartják az újfajta regisztrációs adót

Paródiának tartják az autókereskedők a regisztrációs adó új rendszerét, amely szerintük továbbra is ellentétes az uniós joggyakorlattal. A magyar kormány egyetlen, békéscsabai vizsgálóállomást jelölt ki a behozott járművek műszaki állapotának felülvizsgálatára, miközben az Európai Bizottság állásfoglalása szerint ez akadályozza a tagállamok közötti kereskedelmet. Ráadásul a műszaki felmérést az uniós ajánlásnál drágábban és csak az autó felújítása és forgalomba helyezése után végzi el a hatóság. A hivatalos indoklás szerint a szakemberek így is meg tudják ítélni a jármű eredeti állapotát.

MNO
2008. 04. 06. 10:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha valaki sokallja a regisztrációs adót, ezentúl kizárólag Békéscsabán kérhet hatósági ellenbizonyítást. Csak a békési megyeszékhelyen kérheti autója műszaki állapotának hatósági felülvizsgálatát. vizsgáltathatja át külföldről behozott autója műszaki A használtautó-kereskedők tiltakoznak, szerintük a Pénzügyminisztérium nem veszi komolyan az unió állásfoglalását, amely gyors vizsgálatot ír elő. Nem tartják tisztességesnek azt sem, hogy attól a kereskedőtől vagy autótulajdonostól is 45 ezer forintot szednek be, akinek elutasították a panaszát. Az uniós ajánlás ennek az összegnek a fele – 100 euró.


Fojt Attila a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének elnöke úgy látja: „Ez egyfajta ellehetetlenítése az eljárásnak, hiszen mi több ponton is érzékeltük, egyrészt a rendkívül nagy távolság miatt, másrészt az ügyintézés háromszor 15 napon belül folyik le, vagyis 45 nap, ez nagyon aggályosnak tekinthető, ha az Európai Unió ide vonatkozó előírásait megnézzük.”


A VPOP a viták megelőzésére jelölt ki egyetlen központot. Ha az országban egy helyen végzik a műszaki felülvizsgálatot, az egységes eljárás garantálható. Tömeges panaszokra a VPOP nem számít. Sipos Jenő szóvivő valószínűnek tartja, hogy kevesen reklamálnak majd azért, mert behozott autójuk rosszabb állapotban, mint azt a jármű kora indokolná.

„Azért került Békéscsabára, mert több szempontot figyelembe kellett venni, ez volt a szabad kapacitások kérdése. A magyar-román határszakaszon megszűnt a határellenőrzés, ott létszámban szabad kapacitások keletkeztek illetve tárgyi-technikai szempontokból is ez tűnik jó megoldásnak” – mondta Sipos.

A kereskedők furcsállják, hogy a műszaki felmérést az autó felújítása és forgalomba helyezése után végzi el a hatóság. A hivatalos magyarázat szerint a műszaki csoport felkészült szakemberei egy felújítás után is meg tudják ítélni a jármű eredeti állapotát.

(hírTV)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.