Az autókereskedők paródiának tartják az újfajta regisztrációs adót

Paródiának tartják az autókereskedők a regisztrációs adó új rendszerét, amely szerintük továbbra is ellentétes az uniós joggyakorlattal. A magyar kormány egyetlen, békéscsabai vizsgálóállomást jelölt ki a behozott járművek műszaki állapotának felülvizsgálatára, miközben az Európai Bizottság állásfoglalása szerint ez akadályozza a tagállamok közötti kereskedelmet. Ráadásul a műszaki felmérést az uniós ajánlásnál drágábban és csak az autó felújítása és forgalomba helyezése után végzi el a hatóság. A hivatalos indoklás szerint a szakemberek így is meg tudják ítélni a jármű eredeti állapotát.

MNO
2008. 04. 06. 10:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha valaki sokallja a regisztrációs adót, ezentúl kizárólag Békéscsabán kérhet hatósági ellenbizonyítást. Csak a békési megyeszékhelyen kérheti autója műszaki állapotának hatósági felülvizsgálatát. vizsgáltathatja át külföldről behozott autója műszaki A használtautó-kereskedők tiltakoznak, szerintük a Pénzügyminisztérium nem veszi komolyan az unió állásfoglalását, amely gyors vizsgálatot ír elő. Nem tartják tisztességesnek azt sem, hogy attól a kereskedőtől vagy autótulajdonostól is 45 ezer forintot szednek be, akinek elutasították a panaszát. Az uniós ajánlás ennek az összegnek a fele – 100 euró.


Fojt Attila a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének elnöke úgy látja: „Ez egyfajta ellehetetlenítése az eljárásnak, hiszen mi több ponton is érzékeltük, egyrészt a rendkívül nagy távolság miatt, másrészt az ügyintézés háromszor 15 napon belül folyik le, vagyis 45 nap, ez nagyon aggályosnak tekinthető, ha az Európai Unió ide vonatkozó előírásait megnézzük.”


A VPOP a viták megelőzésére jelölt ki egyetlen központot. Ha az országban egy helyen végzik a műszaki felülvizsgálatot, az egységes eljárás garantálható. Tömeges panaszokra a VPOP nem számít. Sipos Jenő szóvivő valószínűnek tartja, hogy kevesen reklamálnak majd azért, mert behozott autójuk rosszabb állapotban, mint azt a jármű kora indokolná.

„Azért került Békéscsabára, mert több szempontot figyelembe kellett venni, ez volt a szabad kapacitások kérdése. A magyar-román határszakaszon megszűnt a határellenőrzés, ott létszámban szabad kapacitások keletkeztek illetve tárgyi-technikai szempontokból is ez tűnik jó megoldásnak” – mondta Sipos.

A kereskedők furcsállják, hogy a műszaki felmérést az autó felújítása és forgalomba helyezése után végzi el a hatóság. A hivatalos magyarázat szerint a műszaki csoport felkészült szakemberei egy felújítás után is meg tudják ítélni a jármű eredeti állapotát.

(hírTV)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.