Az éjszakai járatokon utaznak majd hétfőn délelőtt a fővárosiak?

Csak az éjszakai járatok közlekednének üzemkezdettől délután egy óráig az esetleges április 7-i BKV-sztrájk idején; a munkáltató elutasítja a szakszervezetek javaslatát - közölte Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökhelyettese csütörtökön az MTI-vel. Az illetékes tárcák megint távolmaradtak az egyeztetéstől. Nemes Gábor szerint úgy tűnik a BKV vezetése kompetencia hiányban szenved. • BKV-sztrájk: tovább tárgyalnak az elégséges szolgáltatásokról• A PDSZ szolidáris a BKV-sztrájkkal

MNO
2008. 04. 03. 13:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakszervezeti vezető elmondta, hogy a csütörtök reggeli, az esetleges sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásra tett érdekképviseleti javaslat szerint az éjszakai járatok nem állnának le, hanem azok szállítanák délután egy óráig az utasokat. A BKV alvállalkozóit a sztrájk nem érinti. Így az éjszakai járatokkal együtt a teljes szolgáltatás mintegy 10 százalékos lenne. A munkáltató ezt nem fogadta el – tette hozzá Gulyás Attila. Budapesten 33 vonalon 106 busz közlekedik éjszaka. A szakszervezetek szerint a vonalak teljesen lefedik a fővárost.

A közlekedési vállalat kedden azt javasolta, hogy a felszíni közösségi közlekedés esetében csúcsidőszakban 75 százalék, csúcsidőszakon kívül 66 százalék legyen az elégséges szolgáltatás mértéke, míg a metró esetében a teljes forgalmat biztosítani kell csúcsidőszakban és azon kívül is. Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet vezetője elmondta: a Pénzügyminisztérium bejelentette, hogy nem kíván részt venni a BKV Zrt. és a szakszervezetek tárgyalásain, míg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium választ sem adott a meghívásra. Hozzátette: bár a tulajdonos képviselője csütörtökön is ott volt a tárgyalásokon, de úgy tűnik, hogy a BKV vezetése „mind inkább magára marad.” Ezt jelzi az illetékes tárcák távolmaradása is.

Nemes Gábor szerint egyre élesebb konfliktus kezd kialakulni a munkáltató és az érdekképviseletek között, miután a BKV Zrt. eltér a tavaly decemberi megállapodásoktól és nem informálja megfelelően a szakszervezeteket. „A sajtóból kellett értesülnünk arról, hogy a cég eladná a HÉV-et, de a rövid, közép és hosszú távú döntés előkészítő folyamatokba sem vonják be a szakszervezeteket” – mondta Nemes Gábor.
A vezető szerint úgy tűnik, mintha a BKV Zrt. vezetése kompetencia hiányban szenvedne, „már nem rajtuk múlik a dolog” és az ebből fakadó ellentéteket a tulajdonos és a kormány nem fogja megszüntetni. A szakszervezetek már nem a járatritkítási tervezet elvetését tartják a legfontosabbnak, hanem, hogy a Fővárosi Önkormányzat (a tulajdonos), és az illetékes tárcák (Pénzügyminisztérium, Gazdasági és Közlekedési Minisztérium) oldja meg a közlekedési társaság gazdasági problémáit. Amennyiben péntekig nem kapnak valamilyen tervezetet a szakszervezetek, amely a BKV Zrt. finanszírozási problémáira kínál megoldást, akkor jövő hétfőn sztrájkba lépnek. A szakszervezeti lefedettség a cég munkavállalói között csaknem 100 százalékos.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.