A bizottságban többségben lévő kormánypártiak ugyanis ennél a napirendi pontnál már nem tudták biztosítani a szavazáshoz szükséges többségüket. Hutiray Gyula és Csatlós Csaba (MDF) egyaránt aggályosnak találta az idei támogatási keret felhasználására benyújtott BKV-javaslatot. Az ellenzékiek döntően azt kifogásolták, hogy a cég áthúzódó beruházásként szerepeltet számos múlt évi feladatot. A BKV-t képviselő középvezetők közölték, hogy a tavaly szeptemberben módosított üzleti tervben több olyan feladatot elfogadtak, amelynek a megvalósítása áthúzódott erre az évre. Hutiray Gyula ezt úgy értelmezte, hogy tavaly a BKV több feladatra úgy szerződött, hogy nem volt hozzá pénze. Ennek tisztázását várja a felügyelőbizottságtól, a javaslatára elfogadott határozat alapján.
Az idei áfa nélkül 9,7 milliárd forintos önkormányzati támogatásból a BKV 6,4 milliárd forintot járműfelújításra, beszerzésre, 1,8 milliárdot pályafelújításra költene.
Szó esett az ülésen a kormány és a főváros képviselői között a múlt szombaton folytatott BKV-finanszírozási tárgyalásról, az ott felmerült további 10-12 milliárd forintos eszközberuházási támogatásról. Ezzel összefüggésben a hivatal alosztályvezetője, sajtóhírekre hivatkozva nem zárta ki azt, hogy működési támogatást is kap a cég. Székely Gábor (SZDSZ) bizottsági alelnök ezt cáfolta. A BKV képviselői pedig azt közölték, hogy ez ügyben még nincs megállapodás, júniusig derül ki az újabb támogatás formája.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.