BKV-sztrájk: a pénteki tárgyalás az utolsó esély a megegyezésre

Ha pénteken sem sikerül egyezségre jutnia a BKV Zrt. vezetőségének és a szakszervezetek képviselőinek, akkor nagyon kicsi a valószínűsége, hogy hétfőig, a sztrájkig sikerül megegyezni – vélekedett több szakszervezeti vezető. A még elégséges szolgáltatásról szóló tárgyalások ma 8.00 órakor, míg a szakszervezeti követelésekkel kapcsolatos megbeszélések 11.00 órakor folytatódnak.

MNO
2008. 04. 04. 5:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gulyás Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökhelyettese elmondta, hogy ha lesznek tárgyalások a hét végén, akkor azok inkább az április 7-re üzemkezdettől 13.00 óráig bejelentett sztrájk technikai lebonyolításáról szólnak majd. A hét végén szinte semmi esélye nincs már a megegyezésnek – tette hozzá. A csütörtöki, az esetleges hétfői sztrájk alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásról szóló tárgyaláson a szakszervezetek megtették ez irányú javaslatukat: az éjszakai járatok napközbeni továbbközlekedtetését ajánlották fel. A BKV Zrt. alvállalkozóit nem érinti a sztrájk, így azokkal együtt – jelenleg – mintegy 10 százalékos üzem várható a sztrájk idején.

A BKV Zrt. új, az elégséges szolgáltatásra vonatkozó ajánlatot nyújtott át a szakszervezetek képviselőinek, mely szerint a felszíni közlekedés esetében (troli, villamos, HÉV, busz) csúcsidőszakban 66 százalék, azon kívül 50 százalék, a metró esetében pedig csúcsidőszakban 3 percenkénti, azon kívül 5,5 percenkénti indulás lenne elfogadható – közölte a cég csütörtökön az MTI-vel. A szakszervezetek jövő hétfőre, április 7-re üzemkezdettől délután egy óráig hirdettek sztrájkot: kezdetben a 10 százalékos járatritkítási tervek ellen tiltakoztak gazdasági és szociális jogaik védelme érdekében, mára azonban követeléseik főleg a közlekedési társaság gazdasági problémáinak rendezésére irányulnak. A szakszervezetek attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV Zrt. anyagi gondjait.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.