BKV-sztrájk: a pénteki tárgyalás az utolsó esély a megegyezésre

Ha pénteken sem sikerül egyezségre jutnia a BKV Zrt. vezetőségének és a szakszervezetek képviselőinek, akkor nagyon kicsi a valószínűsége, hogy hétfőig, a sztrájkig sikerül megegyezni – vélekedett több szakszervezeti vezető. A még elégséges szolgáltatásról szóló tárgyalások ma 8.00 órakor, míg a szakszervezeti követelésekkel kapcsolatos megbeszélések 11.00 órakor folytatódnak.

MNO
2008. 04. 04. 5:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gulyás Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökhelyettese elmondta, hogy ha lesznek tárgyalások a hét végén, akkor azok inkább az április 7-re üzemkezdettől 13.00 óráig bejelentett sztrájk technikai lebonyolításáról szólnak majd. A hét végén szinte semmi esélye nincs már a megegyezésnek – tette hozzá. A csütörtöki, az esetleges hétfői sztrájk alatt nyújtandó még elégséges szolgáltatásról szóló tárgyaláson a szakszervezetek megtették ez irányú javaslatukat: az éjszakai járatok napközbeni továbbközlekedtetését ajánlották fel. A BKV Zrt. alvállalkozóit nem érinti a sztrájk, így azokkal együtt – jelenleg – mintegy 10 százalékos üzem várható a sztrájk idején.

A BKV Zrt. új, az elégséges szolgáltatásra vonatkozó ajánlatot nyújtott át a szakszervezetek képviselőinek, mely szerint a felszíni közlekedés esetében (troli, villamos, HÉV, busz) csúcsidőszakban 66 százalék, azon kívül 50 százalék, a metró esetében pedig csúcsidőszakban 3 percenkénti, azon kívül 5,5 percenkénti indulás lenne elfogadható – közölte a cég csütörtökön az MTI-vel. A szakszervezetek jövő hétfőre, április 7-re üzemkezdettől délután egy óráig hirdettek sztrájkot: kezdetben a 10 százalékos járatritkítási tervek ellen tiltakoztak gazdasági és szociális jogaik védelme érdekében, mára azonban követeléseik főleg a közlekedési társaság gazdasági problémáinak rendezésére irányulnak. A szakszervezetek attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV Zrt. anyagi gondjait.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.