BKV-sztrájk: Volánbuszokkal szállíttatnák az utasokat?

Volán társaságokkal kezdeményez tárgyalásokat a főváros vezetése arról, hogy a pénteki BKV-sztrájk idején buszok biztosítanák a közlekedést. A sztrájkbizottság szóvivője szerint konfliktust eredményez, ha Volánbuszok közlekednek az esetleges pénteki egész napos BKV-sztrájk alatt. • Nem jelenthetnek komoly segítséget a Volán buszok• Saslics: Nincs szabad kapacitása a Volánnak

MNO
2008. 04. 14. 14:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros vezetése tárgyalásokat kezdeményez a Volán társaságokkal, hogy a pénteki BKV-sztrájk idején a BKV fő vonalain biztosítani lehessen a tömegközlekedést – ismertette a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének döntését a Városháza kommunikációs igazgatója az MTI-vel.

Nyáry Krisztián közölte azt is, hogy a városvezetés egyetértett a 4-es metró első szakaszához igényelt EU-támogatás pályázatával, amit a hónap végén véglegesíthet a Fővárosi Közgyűlés. Ezt követően benyújtják a pályázati dokumentációt a kormánynak. A projekt összköltsége 353 milliárd forint, ebből 293 milliárd a pályázati rész. A 2007 előtti kiadások és a kapcsolódó beruházások egy része 61 milliárd forint értékben nem elszámolható – jegyezte meg az igazgató. Az ülés résztvevőitől az MTI megtudta azt is, hogy a 4-es metróhoz még az idén EU-forrásokat remél a főváros és az állam. Az országos költségvetésben ugyanis 50 milliárd forintot oly módon terveztek a 4-es metróra, hogy azt az EU-támogatásból finanszírozzák. A 4-es metró I-II. szakaszának összköltsége egyébként 517 milliárd forint a kabinet elé került előterjesztés szerint.

„Látszik, hogy a menedzsment nem a megállapodásra törekszik”

Konfliktust eredményez, ha Volánbuszok közlekednek az esetleges pénteki egész napos BKV-sztrájk alatt – közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője hétfőn. A szóvivő azzal kapcsolatban, miszerint a főváros vezetése tárgyalásokat kezdeményez a Volán társaságokkal, hogy a pénteki BKV-sztrájk idején a társaság fő vonalain biztosítani lehessen a tömegközlekedést, elmondta: „nem szerencsés gesztus, amelyből az látszik, hogy a menedzsment nem a megállapodásra törekszik”. Ez egy költséges megoldás arra, hogy a sztrájkot megtörjék, „ebből konfliktus lesz” – jelentette ki Nemes Gábor, hozzátéve, hogy ez elhúzódó tárgyalásokat eredményezhet.

A MÁV-sztrájkok idején a vasúttársaság is a Volánjáratokkal próbálta kiváltani a munkabeszüntetés miatt nem üzemelő főbb vonalakat, a busztársaságok általában elfogadják a vonatjegyeket a sztrájk ideje alatt. A BKV-szakszervezetek április 18-ra hirdettek egész napos munkabeszüntetést. A szakaszervezetek azt követelik a vezetőségtől, hogy vonja vissza a járatritkítási tervezetet és készítsenek egy újat a szakszervezetek bevonásával, vonják vissza a kilátásba helyezett csoportos létszámleépítést, javítsák a munkakörülményeket, továbbá, hogy a cég menedzsmentje vonja be az érdekképviseleteket a döntést előkészítő folyamatokba.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.