BKV-sztrájk: Volánbuszokkal szállíttatnák az utasokat?

Volán társaságokkal kezdeményez tárgyalásokat a főváros vezetése arról, hogy a pénteki BKV-sztrájk idején buszok biztosítanák a közlekedést. A sztrájkbizottság szóvivője szerint konfliktust eredményez, ha Volánbuszok közlekednek az esetleges pénteki egész napos BKV-sztrájk alatt. • Nem jelenthetnek komoly segítséget a Volán buszok• Saslics: Nincs szabad kapacitása a Volánnak

MNO
2008. 04. 14. 14:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros vezetése tárgyalásokat kezdeményez a Volán társaságokkal, hogy a pénteki BKV-sztrájk idején a BKV fő vonalain biztosítani lehessen a tömegközlekedést – ismertette a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének döntését a Városháza kommunikációs igazgatója az MTI-vel.

Nyáry Krisztián közölte azt is, hogy a városvezetés egyetértett a 4-es metró első szakaszához igényelt EU-támogatás pályázatával, amit a hónap végén véglegesíthet a Fővárosi Közgyűlés. Ezt követően benyújtják a pályázati dokumentációt a kormánynak. A projekt összköltsége 353 milliárd forint, ebből 293 milliárd a pályázati rész. A 2007 előtti kiadások és a kapcsolódó beruházások egy része 61 milliárd forint értékben nem elszámolható – jegyezte meg az igazgató. Az ülés résztvevőitől az MTI megtudta azt is, hogy a 4-es metróhoz még az idén EU-forrásokat remél a főváros és az állam. Az országos költségvetésben ugyanis 50 milliárd forintot oly módon terveztek a 4-es metróra, hogy azt az EU-támogatásból finanszírozzák. A 4-es metró I-II. szakaszának összköltsége egyébként 517 milliárd forint a kabinet elé került előterjesztés szerint.

„Látszik, hogy a menedzsment nem a megállapodásra törekszik”

Konfliktust eredményez, ha Volánbuszok közlekednek az esetleges pénteki egész napos BKV-sztrájk alatt – közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője hétfőn. A szóvivő azzal kapcsolatban, miszerint a főváros vezetése tárgyalásokat kezdeményez a Volán társaságokkal, hogy a pénteki BKV-sztrájk idején a társaság fő vonalain biztosítani lehessen a tömegközlekedést, elmondta: „nem szerencsés gesztus, amelyből az látszik, hogy a menedzsment nem a megállapodásra törekszik”. Ez egy költséges megoldás arra, hogy a sztrájkot megtörjék, „ebből konfliktus lesz” – jelentette ki Nemes Gábor, hozzátéve, hogy ez elhúzódó tárgyalásokat eredményezhet.

A MÁV-sztrájkok idején a vasúttársaság is a Volánjáratokkal próbálta kiváltani a munkabeszüntetés miatt nem üzemelő főbb vonalakat, a busztársaságok általában elfogadják a vonatjegyeket a sztrájk ideje alatt. A BKV-szakszervezetek április 18-ra hirdettek egész napos munkabeszüntetést. A szakaszervezetek azt követelik a vezetőségtől, hogy vonja vissza a járatritkítási tervezetet és készítsenek egy újat a szakszervezetek bevonásával, vonják vissza a kilátásba helyezett csoportos létszámleépítést, javítsák a munkakörülményeket, továbbá, hogy a cég menedzsmentje vonja be az érdekképviseleteket a döntést előkészítő folyamatokba.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.