A szakszervezetek ugyan biztatónak ítélték a fejleményeket, de jelezték: a BKV-nak legalább 18 milliárd forintra volna szüksége, hogy megnyugtatóan megoldódjon a finanszírozási probléma, és ne kelljen telepbezárástól, leépítésektől és a színvonal további romlásától tartani. Szerintük nem teljesült – egyelőre – az a követelésük sem, hogy vonják vissza a járatritkítási tervezetet, és az érdekképviseletek bevonásával készítsenek egy újat.
A kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak azért, hogy a cég ne kerüljön adósságspirálba – mondta Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton, a Pénzügyminisztériumban tartott megbeszélés után.
Az idei tőkepótlás forrása előfinanszírozás, amelynek a módját még keresik – válaszolta az MTI kérdésére Keller László. Demszky Gábor hozzátette: elképzelhető például fővárosi vagyonelemek értékesítése, amelyek bevételéből autóbuszokat lehetne vásárolni. Demszky beszámolt arról, hogy a BKV-nak legalább 5-6 milliárd forintra volna szüksége a műszaki színvonal fenntartásához és ugyanannyira a fejlesztésekre. Keller és Demszky is hangsúlyozta, hogy a BKV nincs likviditási válságban, fizetési kötelezettségeit teljesíteni tudja.
(mti)