Elfogadták a 4-es metró EU-támogatási pályázatát

Alig néhány perces vita után, a kormánypártiak és az MDF támogatásával elfogadta a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön a 4-es metró EU-támogatási pályázatát. A Fidesz-KDNP-képviselők nem vettek részt a szavazásban.

MNO
2008. 04. 24. 11:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hagyó Miklós (MSZP) tájékoztatása szerint a kormány várhatóan a nyáron, Brüsszel pedig még az év vége előtt dönt a 4-es metró első, Etele tér-Baross tér közti szakasza uniós támogatásáról. Elmondta, hogy a hibajavítások után várhatóan májusra megkapja a második szakasz is a vasúthatósági engedélyt, s így ősszel elkezdhetik ennek a résznek az uniós pályázatát is előkészíteni. Kifejezte reményét, hogy az első szakasz EU-pályázata sikeres lesz.

Az előterjesztés szerint a 4-es metró 1-es és 2-es szakaszának összköltsége 517 milliárd forint, amiből 350 milliárd forintra uniós pályázatot nyújtanak be. A főváros a pályázat benyújtásával egyidejűleg kötelezettséget vállalat arra, hogy a költségvetésében csaknem 32 milliárd forintos önrészt biztosít az első szakasz megvalósításához.

Tarlós István Fidesz-frakcióvezető nehezményezte, hogy az utolsó, általuk ismert anyagban még 511 milliárd forint szerepelt a 4-es metró költségére. Meglepőnek nevezte azt, hogy az eddig ismert 270 milliárd forint helyett most 350 milliárd forintos uniós támogatást remél a főváros. Hangsúlyozta, hogy az EU a költségek felét szokta támogatni. Úgy vélte, hogy Hagyó Miklós "fölényes magabiztossággal" kezeli ezt a kérdést. Rámutatott, hogy a képviselők sem ismerik a teljes pályázati anyagot.

Bagdy Gábor (KDNP) fideszes politikustársához hasonlóan felhívta a figyelmet arra, hogy az eredeti költségek többszörösére nőtt a 4-es metró ára. Kétségesnek tartotta azt, hogy a városvezetés által jelzett határidő és a költségek tarthatóak-e.

Balogh Pál (MSZP) a vita egyetlen kormánypárti résztvevője egyebek közt felhívta a figyelmet a költségtúllépések veszélyére és arra, hogy lezáratlan ügyek vannak a metró építése kapcsán. Példaként említette a Fővám téri megálló építésének helyzetét.

Hagyó Miklós zárszavában elmondta, hogy az 5 milliárd forintos költségnövekedést az idézte elő, hogy megerősítették a 4-es metró projektirodáját egy korábbi közgyűlési döntéssel. Jelezte azt is, hogy a kormánnyal és Brüsszellel folyamatosan egyeztettek, így a főváros pályázata nem érheti váratlanul a döntéshozókat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.