Elfogadták a 4-es metró EU-támogatási pályázatát

Alig néhány perces vita után, a kormánypártiak és az MDF támogatásával elfogadta a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön a 4-es metró EU-támogatási pályázatát. A Fidesz-KDNP-képviselők nem vettek részt a szavazásban.

MNO
2008. 04. 24. 11:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hagyó Miklós (MSZP) tájékoztatása szerint a kormány várhatóan a nyáron, Brüsszel pedig még az év vége előtt dönt a 4-es metró első, Etele tér-Baross tér közti szakasza uniós támogatásáról. Elmondta, hogy a hibajavítások után várhatóan májusra megkapja a második szakasz is a vasúthatósági engedélyt, s így ősszel elkezdhetik ennek a résznek az uniós pályázatát is előkészíteni. Kifejezte reményét, hogy az első szakasz EU-pályázata sikeres lesz.

Az előterjesztés szerint a 4-es metró 1-es és 2-es szakaszának összköltsége 517 milliárd forint, amiből 350 milliárd forintra uniós pályázatot nyújtanak be. A főváros a pályázat benyújtásával egyidejűleg kötelezettséget vállalat arra, hogy a költségvetésében csaknem 32 milliárd forintos önrészt biztosít az első szakasz megvalósításához.

Tarlós István Fidesz-frakcióvezető nehezményezte, hogy az utolsó, általuk ismert anyagban még 511 milliárd forint szerepelt a 4-es metró költségére. Meglepőnek nevezte azt, hogy az eddig ismert 270 milliárd forint helyett most 350 milliárd forintos uniós támogatást remél a főváros. Hangsúlyozta, hogy az EU a költségek felét szokta támogatni. Úgy vélte, hogy Hagyó Miklós "fölényes magabiztossággal" kezeli ezt a kérdést. Rámutatott, hogy a képviselők sem ismerik a teljes pályázati anyagot.

Bagdy Gábor (KDNP) fideszes politikustársához hasonlóan felhívta a figyelmet arra, hogy az eredeti költségek többszörösére nőtt a 4-es metró ára. Kétségesnek tartotta azt, hogy a városvezetés által jelzett határidő és a költségek tarthatóak-e.

Balogh Pál (MSZP) a vita egyetlen kormánypárti résztvevője egyebek közt felhívta a figyelmet a költségtúllépések veszélyére és arra, hogy lezáratlan ügyek vannak a metró építése kapcsán. Példaként említette a Fővám téri megálló építésének helyzetét.

Hagyó Miklós zárszavában elmondta, hogy az 5 milliárd forintos költségnövekedést az idézte elő, hogy megerősítették a 4-es metró projektirodáját egy korábbi közgyűlési döntéssel. Jelezte azt is, hogy a kormánnyal és Brüsszellel folyamatosan egyeztettek, így a főváros pályázata nem érheti váratlanul a döntéshozókat.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.