A szpot a GKM Biciklis Magyarország programját népszerűsíti az úgynevezett gerilla- vagy vírusmarketing tartalmi és formai elemeit felhasználva. A Revision kreatívjai által kitalált történet azzal indul, hogy két pár érkezik egyszerre haza – vélhetően a munkából. A kocsival érkező, idősebbnek és fáradtabbnak tűnő társak teázással és újságolvasással lazulnak, míg a kerékpárral befutó, fittnek tűnő társasházi szomszédok egyből vad szeretkezésbe kezdenek.
Az együttlét hangjai – vélhetően a csapnivaló hangszigetelés miatt – kiválóan hallhatók a szomszédban. Az aktusról a hangi effektusok mellett a vaságy mozgásából és abból is értesülhetünk, hogy egy kép is leesik a falról. Az már csak hab a tortán, hogy a kocsival érkező, egyből papucsába bújó és újságjába temetkező úr párja végül nehezen félreérthető pillantásokat küld a biciklivel közlekedő bajuszos postás felé.
Az ízléstelennek mondható, közpénzből fizetett „alkotás” kapcsán az MNO megkérdezte a megrendelőt arról, hogy mi indokolta ezt a formát. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy készülnek-e még hasonló meglepetésekkel.
A GKM sajtóosztálya az alábbiakat közölte az MNO-val: a szóban forgó reklámfilmmel a tárca célja a program részeleteire koncentráló, hagyományos kommunikáció bevezetése volt. Egy ilyen széles társadalmi csoportot érintő kampány kezdetén találni kellett egy olyan felütést, ami sokak számára meghökkentő, és így emlékezetes is. Erre kínált tökéletes lehetőséget a vírusmarketing, amelynek fő eszközei az interneten terjesztett, olykor meghökkentő képi világot, élethelyzeteket és gondolatokat közvetítő kisfilmek. A GKM kerékpáros kisfilmjét sok ezren látták eddig is, és nézik meg újra és újra, azaz működik.
Bízunk abban, hogy az internetfelhasználók értékelik ezt a fajta kommunikációs megoldást – zárul a GKM válasza.