Levegőben a sztrájk? Továbbra sincs megegyezés

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV közötti egyeztetésen kedden, amelyet Herczog László munkaügyi közvetítő részvételével tartottak a szakszervezet sztrájkköveteléséről és a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról. Az egyeztetés április 4-én, pénteken 8 órakor folytatódik.

MNO
2008. 04. 01. 16:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által jelzett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

A keddi egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: a korábbinál is lesújtóbb a helyzet. A VDSZSZ alelnöke visszautasította, hogy a MÁV ennyire semmibe veszi szakszervezeti tagságuk követelését. Hozzátette: a szakszervezet azt remélte, hogy a munkáltató változtat eddigi elutasító álláspontján, ám ez nem történt meg. Úgy tűnik, a MÁV valamilyen oknál fogva érdekelt, hogy a sztrájkkészültség fennmaradjon – mondta Bárány Balázs. Emlékeztetett arra, hogy a sztrájk folytatásáról a kibővített országos választmány március 26-án döntött, a munkabeszüntetés időpontját időben, a beszüntetést megelőző napon megmondják.

A tárgyalást követően Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke közölte, hogy a VDSZSZ követeléseit MÁV Cargo privatizációs bevétele, a kiszervezett cégeknél a többlet 10 százalék béremelésre, a tervezetten felüli inflációt kompenzáló 1,1 százalékos béremelésre vonatkozóan továbbra sem áll módjukban teljesíteni, mert ezekre nincs meg a gazdasági fedezetük a vasúttársaságoknak. A MÁV Zrt. a MÁV Cargo Zrt. eladásából a későbbiekben befolyó összeget csak a magyar vasút fejlesztésére, az utas szolgáltatás minőségének javítására, a hitelek törlesztésére fordítja.

A mellékvonalakra irányuló követeléssel kapcsolatban Kavalecz Imre hangsúlyozta, hogy a 38-ból 12 mellékvonal esetében május 31-éig közszolgáltatási megrendelés van. A MÁV-nak egyelőre nincs tudomása olyan intézkedésről, amely veszélyeztetheti a személyforgalmat ezeken a mellékvonalakon.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.