Levegőben a sztrájk? Továbbra sincs megegyezés

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV közötti egyeztetésen kedden, amelyet Herczog László munkaügyi közvetítő részvételével tartottak a szakszervezet sztrájkköveteléséről és a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról. Az egyeztetés április 4-én, pénteken 8 órakor folytatódik.

MNO
2008. 04. 01. 16:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által jelzett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

A keddi egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: a korábbinál is lesújtóbb a helyzet. A VDSZSZ alelnöke visszautasította, hogy a MÁV ennyire semmibe veszi szakszervezeti tagságuk követelését. Hozzátette: a szakszervezet azt remélte, hogy a munkáltató változtat eddigi elutasító álláspontján, ám ez nem történt meg. Úgy tűnik, a MÁV valamilyen oknál fogva érdekelt, hogy a sztrájkkészültség fennmaradjon – mondta Bárány Balázs. Emlékeztetett arra, hogy a sztrájk folytatásáról a kibővített országos választmány március 26-án döntött, a munkabeszüntetés időpontját időben, a beszüntetést megelőző napon megmondják.

A tárgyalást követően Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke közölte, hogy a VDSZSZ követeléseit MÁV Cargo privatizációs bevétele, a kiszervezett cégeknél a többlet 10 százalék béremelésre, a tervezetten felüli inflációt kompenzáló 1,1 százalékos béremelésre vonatkozóan továbbra sem áll módjukban teljesíteni, mert ezekre nincs meg a gazdasági fedezetük a vasúttársaságoknak. A MÁV Zrt. a MÁV Cargo Zrt. eladásából a későbbiekben befolyó összeget csak a magyar vasút fejlesztésére, az utas szolgáltatás minőségének javítására, a hitelek törlesztésére fordítja.

A mellékvonalakra irányuló követeléssel kapcsolatban Kavalecz Imre hangsúlyozta, hogy a 38-ból 12 mellékvonal esetében május 31-éig közszolgáltatási megrendelés van. A MÁV-nak egyelőre nincs tudomása olyan intézkedésről, amely veszélyeztetheti a személyforgalmat ezeken a mellékvonalakon.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.