Közben már vannak érdeklődők az állami felügyelet alá vont biztosító kötelező-üzletágára. A Híradó által megkérdezett karosszéria-szervizek abban bíznak, hogy a tulajdonosváltással gyorsulnak a cég kifizetései is: sok helyen ugyanis már csak készpénz ellenére vállalták a MÁV biztosítós javításokat.
Sok szervizben már csak úgy fogadják be a MÁV Biztosító ügyfeleivel ütközött autókat, ha nem a biztosító, hanem a károsult fizeti a javítást.
„Szembesíteni kellett az ügyfeleket ezzel a kellemetlenséggel, úgyhogy gyakorlatilag az oka ez, hogy nekünk nem fizet a biztosító, durván egymillió forint kintlévőségünk van” – mondta Pálinkás Mátyás, az Autonett Kft. műhelyvezetője. Van olyan műhely, amelyik hónapok óta vár a pénzére. Most sok autójavító reménykedik a változásban, miután péntektől már nem az egyesület vezetése, hanem felügyeleti biztosok ellenőrzik a társaságot.
„Mi azt várjuk, hogy újra – ezen a területen is – a normális biztosítói gyakorlat, tehát a gyors, hatékony ügyintézés és a maximális vevőelégedettségre törekvő ügyintézés kerül előtérbe” – ismertette Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke. A pénzügyi felügyeletnél azt mondják, a biztosok azt is ellenőrzik majd, hogy a károk kifizetése megfelelő-e.
„Az egyesület a folyamatban lévő károkat rendezni tudja a megszokott ügymenet keretében, emellett a felügyeleti biztosoknak természetesen feladata az is, hogy az állományátruházást előkészítsék” – mondta Binder István, a PSZÁF szóvivője.
Az ügyfelek átadásáról június végéig kell megállapodni egy másik biztosítóval – a felügyelet szerint már vannak érdeklődők. Az átvett ügyfelek egy hónapon belül átszerződhetnek máshová, ha maradnak, új biztosítójuknak az év végéig garantálnia kell a mostani díjakat.
(hirado.hu)
Új harci járművek érkeznek + galéria
