Pető István dandártábornok a baleset után közölte: a szerencsétlenül járt gép a közelmúltban esett át egy nagyvizsgálaton, tehát géphiba elméletileg nem fordulhatott elő. A Honvédelmi Minisztérium 2001 októberében kötött keretszerződést az orosz RSZK MiG (Russian Aircraft Corporation) céggel, a repülőgépek gyártójával. A keretszerződés értelmében javítják a repülőgépeket és azok fődarabjait – áll abban a háttéranyagban, amit a balesetet követően juttatott el a HM az MTI-hez.
A keretszerződés nyomán 2006-ban két gép felújításáról állapodtak meg a felek. A javításokat Oroszországban végezték, a gépek áprilisban érkeztek vissza Magyarországra. Májusban orosz szakemberek is érkeznek Magyarországra a további munkálatok elvégzésére – tette hozzá a közlemény. A két gép felújításáról a 2005-ös MiG-baleset után állapodott meg a minisztérium a gépek gyártójával. Akkor ugyanis kiderült, hogy a hajtómű meghibásodása okozta a balesetet.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.