Erdős Norbert a közelmúltban írásban kereste meg a szaktárca vezetőjét, és azt firtatta, hogy tervezik-e a segédmotorokat érintő jogszabályok módosítását, mert képviselői fogadóóráin többen is kérdezték tőle, hogy milyen jövőt szán a kormány a segédmotoros kerékpároknak. Erdős szerint ugyanis a gépjárműpark komoly változásokon ment át a legutóbbi időszakban, a fiatalok egyre több robogót használnak, míg az idősebbek, különösen a vidékiek élnek a gyors és viszonylag kényelmes közlekedései eszköz kínálta lehetőséggel.
Kákosy Csaba válaszában leszögezte, hogy a hatósági nyilvántartásba vétel és a rendszám hiánya jelentősen megnehezíti ezen járművek azonosíthatóságát. Megkülönböztető jelzés nélkül a járművek és vezetőik közlekedésbiztonsági ellenőrzése és nemzetközi forgalma is akadályozott. A miniszter szerint a járműlopásokkal kapcsolatos rendőrségi eljárások lefolytatása, valamint a segédmotorokra vonatkozó biztosítási szerződéskötések és kártérítések lebonyolítása is problémákat vet fel.
A tárca ezért tavaly ősszel módosította a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényt, hogy e járművek nyilvántartásba vétele megtörténjen, és a négykerekű segédmotoros kerékpárok 2009. május elsejétől, a két- és háromkerekűek pedig 2011. január elsejétől csak érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel vehessenek részt a közúti forgalomban.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.