Vagy teljesítik a követeléseket, vagy BKV-sztrájk lesz

„Nem látok a mai napon esélyt arra vonatkozóan, hogy a sztrájkveszély megszűnjön – szögezte le a sztrájkbizottság egyik szóvivője szerdán. Nemes Gábor kijelentette: a szakszervezetek semmilyen ígéretet nem fogadnak el, tehát „vagy megtörténik a követelések teljesítése, vagy sztrájk lesz”.• BKV-sztrájk: nem tudtak megállapodni, a tárgyalás folytatódik

MNO
2008. 04. 16. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A paraméterkönyv-tervezet esetleges visszavonása önmagában nem elég a BKV-szakszervezeteknek, hogy elálljanak a péntekre bejelentett, egész napos sztrájk megtartásától – közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság egyik szóvivője szerdán. A szóvivő elmondta: a városüzemeltetési bizottság, amely 13.00 órától a BKV Zrt. székházában ülésezik, nem kompetens a témában, csak véleményezni tudja a járatritkítási tervezetet, visszavonási joga egyedül Demszky Gábor főpolgármesternek van – tette hozzá.

„Nem látok a mai napon esélyt arra vonatkozóan, hogy a sztrájkveszély megszűnjön” – mondta Nemes Gábor. A szakszervezetek semmilyen ígéretet nem fogadnak el, tehát „vagy megtörténik a követelések teljesítése, vagy sztrájk lesz” – tette hozzá a szóvivő, aki kevés esélyt látott arra, hogy megegyezés szülessen a cég vezetősége és a szakszervezeteket képviselő sztrájkbizottság között. Amennyiben a péntekre bejelentett, egész napos sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatás mértékéről sem sikerül megegyeznie a feleknek, akkor április 18-án semmi sem közlekedik a szakszervezetek elképzelése szerint.

Amennyiben megegyeznek, akkor az éjszakai járatok az éjszakai menetrend szerint közlekednek egész nap – mutatott rá Nemes Gábor. Nem a megegyezésre törekszik a BKV Zrt. vezetősége és a főváros, inkább belekényszerítik a szakszervezeteket a sztrájkba – jelentette ki Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője szerdán az MTI-nek. Gulyás Attila úgy vélekedett, hogy a főváros Európa egyik legdrágább metróját építi – több mint 200 milliárd forint önrész ráfordításával – miközben nincs 10 milliárd forintja a BKV finanszírozására, hogy az idén elkerülhető legyen a csődhelyzet.

A főváros 2003 óta nem adott pénzt a közlekedési vállalat üzemeltetésére – mutatott rá a szóvivő. A szakszervezeti követelések továbbra is fennállnak: a járatritkítási tervezet visszavonása és egy új készítése a szakszervezetek bevonásával, a csoportos létszámleépítés visszavonása, a munkakörülmények javítása, és hogy a cég menedzsmentje vonja be őket a döntéseket előkészítő folyamatokba.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.