Vagy teljesítik a követeléseket, vagy BKV-sztrájk lesz

„Nem látok a mai napon esélyt arra vonatkozóan, hogy a sztrájkveszély megszűnjön – szögezte le a sztrájkbizottság egyik szóvivője szerdán. Nemes Gábor kijelentette: a szakszervezetek semmilyen ígéretet nem fogadnak el, tehát „vagy megtörténik a követelések teljesítése, vagy sztrájk lesz”.• BKV-sztrájk: nem tudtak megállapodni, a tárgyalás folytatódik

MNO
2008. 04. 16. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A paraméterkönyv-tervezet esetleges visszavonása önmagában nem elég a BKV-szakszervezeteknek, hogy elálljanak a péntekre bejelentett, egész napos sztrájk megtartásától – közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság egyik szóvivője szerdán. A szóvivő elmondta: a városüzemeltetési bizottság, amely 13.00 órától a BKV Zrt. székházában ülésezik, nem kompetens a témában, csak véleményezni tudja a járatritkítási tervezetet, visszavonási joga egyedül Demszky Gábor főpolgármesternek van – tette hozzá.

„Nem látok a mai napon esélyt arra vonatkozóan, hogy a sztrájkveszély megszűnjön” – mondta Nemes Gábor. A szakszervezetek semmilyen ígéretet nem fogadnak el, tehát „vagy megtörténik a követelések teljesítése, vagy sztrájk lesz” – tette hozzá a szóvivő, aki kevés esélyt látott arra, hogy megegyezés szülessen a cég vezetősége és a szakszervezeteket képviselő sztrájkbizottság között. Amennyiben a péntekre bejelentett, egész napos sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatás mértékéről sem sikerül megegyeznie a feleknek, akkor április 18-án semmi sem közlekedik a szakszervezetek elképzelése szerint.

Amennyiben megegyeznek, akkor az éjszakai járatok az éjszakai menetrend szerint közlekednek egész nap – mutatott rá Nemes Gábor. Nem a megegyezésre törekszik a BKV Zrt. vezetősége és a főváros, inkább belekényszerítik a szakszervezeteket a sztrájkba – jelentette ki Gulyás Attila, a sztrájkbizottság másik szóvivője szerdán az MTI-nek. Gulyás Attila úgy vélekedett, hogy a főváros Európa egyik legdrágább metróját építi – több mint 200 milliárd forint önrész ráfordításával – miközben nincs 10 milliárd forintja a BKV finanszírozására, hogy az idén elkerülhető legyen a csődhelyzet.

A főváros 2003 óta nem adott pénzt a közlekedési vállalat üzemeltetésére – mutatott rá a szóvivő. A szakszervezeti követelések továbbra is fennállnak: a járatritkítási tervezet visszavonása és egy új készítése a szakszervezetek bevonásával, a csoportos létszámleépítés visszavonása, a munkakörülmények javítása, és hogy a cég menedzsmentje vonja be őket a döntéseket előkészítő folyamatokba.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.