Bosszúhadjáratot folytat a MÁV? – Újabb VDSZSZ-követelés

Nem befolyásolja a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) követeléseit a kollektív szerződés keddi aláírása, így januárban újraindulhat a határozatlan idejű országos vasutassztrájk – mondta Bárány Balázs, a szakszervezet alelnöke szerdán. • A kollektív szerződésről igen, a bérekről nem állapodtak meg a MÁV-nál

MNO
2008. 12. 31. 11:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bárány Balázs elmondta, hogy a január 5-i héten kezdeményezik a tárgyalások felvételét a MÁV vezetésével és azok kimenetelétől függően döntik el, hogy folytatják-e a sztrájkot. A VDSZSZ alelnöke kiemelte: eddigi követeléseiket egy újabbal is kiegészítik. Utalt arra, hogy adataik szerint 11 próbaidős vasutast bocsátott el a MÁV-Start Zrt. országszerte. A VDSZSZ álláspontja szerint az elbocsátások a társaság, sztrájkoló munkavállalók elleni bosszúhadjáratának részét képezik. A VDSZSZ ezért a januári tárgyalások során követelni fogja, hogy az elbocsátott embereket vegye vissza a MÁV-Start – mondta Bárány Balázs. A 11 dolgozó elbocsátását a szakszervezet alelnöke „etikátlan és aljas” lépésnek nevezte. A VDSZSZ további követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. A szakszervezet továbbá – a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett – 10 százalékos többlet-bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak. Követelik továbbá a december 14-én hatályba lépett új menetrend visszavonását, mivel az szerintük ellehetetleníti a személyszállítást.

A MÁV Zrt. és a szakszervezetek képviselői kedden a késő esti órákban aláírták a 2009. évre vonatkozó Kollektív Szerződést (ksz), valamint – a VDSZSZ-Szolidaritás kivételével – a 4,1 százalékos bérfejlesztést rögzítő megállapodást. Az új ksz 2010. január 31-ig hatályos. Bárány Balázs elmondása szerint a VDSZSZ azért állt el az eredeti követelésétől, mely a ksz hatályának 2011. december 31-ig történő kiterjesztésére vonatkozott, mert pozícióikat mérlegelve belátták, hogy az nem teljesíthető. A bérmegállapodást kedden legfőképpen azért nem írta alá a VDSZSZ, mert 7 százalékos bérfejlesztést követel. A vasúttársaság meglátása szerint, ennek a szakszervezeti követelésnek nincs gazdasági alapja a jelenlegi gazdasági válság idején. Ha a követelésekben nem születik megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között, akkor a szakszervezet újraindítja a sztrájkot – mondta Bárány Balázs. A szakszervezet 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, amely bármikor felfüggeszthető és újraindítható. Azóta február 1-jén, február 4-7 között, február 25-én, április 7-én, július 15-én, valamint december 14-22 között sztrájkoltak.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.