„A községnek érdeke, hogy megvalósuljon a beruházás, (...) ha ez nem lesz, nyugodtan becsukhat az önkormányzat” – mondta. Hozzátette: Vát községnek évente 200 millió forintos iparűzésiadó-bevételt jelentene a repülőtér üzemelése, amely szinte azonnal orvosolná a problémáikat. Ráadásul a beruházó megoldaná a község csatornázási gondjait is, hiszen kiépítené a vezetéket.
A tervek szerint egy magyar befektetői csoport kínai tőke bevonásával építené meg a nemzetközi áruforgalmi repülőteret, az első gépeket 2012 elején fogadnák. Az ügydöntő népszavazást szorgalmazó aláírásgyűjtő ívet a 630 váti választópolgár közül 182-en írták alá. Balogh József, a népszavazási kezdeményezés egyik elindítója a polgármesterrel ellentétben azt állítja, hogy a községben lakók életét súlyosan nehezítené és egészségüket is veszélyeztetné, ha megépülne a nagy teherszállító repülőgépek fogadására is alkalmas repülőtér. Szavai szerint jelentős zajhatásokkal kell a repülőtér közelében élőknek számolniuk, és a belgyógyász-infektológus főorvos szerint járványügyi szempontból is veszélyforrást jelenthetnek a Távol-Keletről érkező repülőgépek és áruk. „Az emberek attól is tartanak, hogy a repülőtér közelsége miatt ingatlanjaik elértéktelenednek” – mondta. Hozzátette: bízik az ügydöntő népszavazás sikerében, amellyel azt akarják elérni, hogy a repülőtér máshol épüljön fel.
A projektben szintén érintett Porpácon néhány napja tartottak időközi polgármester-választást. A korábbi polgármester, Boros Béla támogatta a repülőtér létesítésének ügyét, ám a megoszló vélemények egyre nagyobb feszültséget okoztak a településen. Boros Béla lemondását egészségének megromlásával indokolta, de nyílt titokként kezelték a faluban, hogy a repülőtér körüli viták elmérgesedése is hozzájárult lemondásához.
(MTI)















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!