Szilveszterkor akár fél órát is várhatunk a taxira

Csak korlátozott számú előrendelést vesz fel szilveszterre az MTI által megkérdezett négy nagy fővárosi taxitársaságból három, egy pedig teljesen szünetelteti ezt a szolgáltatást az év utolsó napján.

MNO
2008. 12. 30. 16:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tamás Miklós, a City Taxi elnöke kedden az MTI-nek elmondta, hogy szilveszter éjszakáján mintegy 500 autóval szállítják majd az utasokat. Az előző évek tapasztalatai szerint a legnagyobb forgalomra január 1-jén 0 órától reggel 8 óráig lehet számítani. Tavaly ebben az időszakban mintegy 60 ezer hívást indítottak a cég felé – tette hozzá. Mint elmondta, szilveszterkor csak korlátozott számban vesznek fel előrendelést. Tamás Miklós arra is felhívta a figyelmet, hogy a nagy forgalom miatt a várakozási idő akár fél óra is lehet, ezért elsősorban türelmet kér az utasoktól.

Sipeki József, a Tele5 taxi általános igazgatója elmondta, hogy a társaság szilveszterre egyáltalán nem vesz előjegyzésbe autórendelést. Mint hozzátette, szilveszterkor mintegy 600 autóval bonyolítják majd a forgalmat. Az igazgató szerint tavaly a szilveszteri csúcsidőszakban mintegy 2800 hívást fogadtak a társaság diszpécserei.

Tóth Péter, a 6×6 taxi diszpécservezetője elmondta, hogy csak korlátozott számú előrendelést tudnak felvenni az év utolsó éjszakáján közlekedő, mintegy 450 autójukra. A vezető arra figyelmeztetett, hogy éjfél után akár 20 percet is várakozhat az autóra, akinek sikerült leadnia rendelését. Mint hozzátette, számítani lehet arra, hogy nehéz lesz elérni a társaság központját. Tóth Péter szerint 2006-ban ezen a napon a cég számítógépe 100 ezer elindított hívást regisztrált a hálózaton. A cég akkor mintegy 6000 fuvart tudott teljesíteni – tette hozzá.

Dudás Zoltán, a Főtaxi taxiüzletág-igazgatója elmondta, hogy szilveszterkor mintegy 700 járművel bonyolítják majd a forgalmat. A cég január 1-jén 0 órától reggel 6 óráig nem vesz fel előrendelést – tette hozzá. Mint megjegyezte, az év első napjára virradó éjszaka „képtelenség minden hívást regisztrálni”, ezért arra kérte az utasokat, hogy ne tegyék le a telefont, ha a rendszer már fogadta hívásukat, hanem várják ki, amíg sorra kerülnek. Dudás Zoltán szerint a társaság tavaly szilveszterkor 4-5000 utazást bonyolított le, a beérkező hívások száma ennek a többszöröse volt – tette hozzá.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.