A nyertes vállalkozónak a járművek mellett a karbantartáshoz szükséges eszközöket, valamint a tartalék alkatrészeket is biztosítania kell. Az utolsó járművet a szerződéskötéstől – március közepétől – számított két éven belül kell leszállítani, az üzembe helyezésre további 2 hónap időt kap a nyertes cég.
Az ajánlatkérő a garanciák körébe tetemes kötbért épített. Így például járművenként és naponta 10 nap késedelemig 1 millió, a 11. naptól a 20.-ig 3 millió, afelett pedig 6 millió forint a kötbér. Az önkormányzat 20 százalék előleget fizet a nyertesnek.
Az ajánlattevőnek az elmúlt három üzleti évben nem lehetett negatív a mérlege. Az ajánlattételt megelőző három évben pedig 8 milliárd forint bevételt kellett elérnie a kiírásban szereplő járművek szállításából, valamit legalább egyéves karbantartásából.
Az ajánlattételi határidő február 24. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes, a pontszámok súlyozásánál az egy utasra jutó járműár lesz a döntő, de komolyabban esik még a latba a karbantartási költség, valamint az alacsony és magas padló aránya. Az eredményhirdetés március 5-én lesz, a szerződéskötés tervezett időpontja pedig március 16.
A debreceni villamoshálózat fejlesztése az első magyar uniós nagyprojekt. Közel 18 milliárd forintba kerül, amelyből a 18 darab új, alacsony padlós jármű beszerzése mellett 7,8 kilométer új villamospálya és 12 akadálymentesített megálló épül. A beruházás a tervek szerint 2011 végére fejeződik be.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.