Két közvetlen intercity közlekedett Budapest és Szekszárd között a régi menetrendben. Az újban átszállás nélkül nem lehet eljutni a tolnai megyeszékhelyről a fővárosba. A menetidő legalább két és fél óra a 150 kilométeres távon, de van, amikor a duplája.
A MÁV 80 ezer potenciális utast veszíthet, egyes buszjáratokon a helyi Volán-társaság már megtriplázta a kocsik számát. Szekszárd polgármestere a vasúti menetrend felülvizsgálatát kérte Molnár Csaba közlekedési minisztertől. Horváth István attól tart, a közvetlen összeköttetés megszüntetése csak az első lépés volt a vasúti járatok megszűnéséhez. A buszpályaudvaron azonban a Volán-társaságoknak már pluszjáratokat kell bizonyos időpontokban beállítani, mert akkora igény van rájuk – tette hozzá.
A szlovákiai és a magyarországi Komárom között nem közlekedik busz, és december közepe óta vonat sem. A vasúti közlekedés leállítását a költséghatékonysággal magyarázzák.
„Itt az volt a gond, hogy egy-egy járat közlekedett egy napon, ami persze az emberek érdeklődését nem keltette fel, tehát – állítólag – a megszüntetés oka a kihasználatlanság volt. Erre javasoltuk azt, hogy akkor próbáljuk meg bevonni az itt élőket egy közös menetrend készítésébe” – nyilatkozta Molnár Attila, a Fidesz frakcióvezetője a komáromi helyzetről.
A révkomáromi városvezetés – a komáromival egyetértésben – már felvette a kapcsolatot a Vértes Volánnal és a MÁV-val. A helyi politikusok szeretnék, ha a közösségi közlekedés újraindulna a város hajdani újraegyesítésének 70. és a schengeni csatlakozás első évfordulóján észak- és dél-Komárom között.
(hírTV)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.