Folytatólagos aranyvasárnap – tömegek a plázákban

A két ünnep között több helyen is a karácsonyi aranyvasárnappal megegyező látogatottságot és forgalmat mértek a bevásárlóközpontokban. December 27-től megindultak ugyanis a nagy leárazások, és az embereknek még mindig van elkölthető pénzük.

MNO
2009. 01. 07. 7:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Esetenként 70 százalékos leárazással indult a téli vásár a ruházati üzletekben, de az átlagos árengedmény 30-50 százalék – írja a Napi Gazdaság. A téli kiárusítás sok helyen december 27-től indult, ám az üzletek zöme 2009 első hétvégéjén, vagyis január 3-án kapcsolódott be az akciózásba. A téli árleszállítás olyan jelentős forgalmat generált a kereskedelmi központokban, hogy több helyen az aranyvasárnappal megegyező forgalmat és látogatottságot mértek. Már a karácsonyt követő hétvégén is lényegében megteltek a bevásárlóközpontok, első körben azokkal, akik az ajándékba kapott termékeket igyekeztek becserélni. A roham nem lankadt utána sem, sokan utaztak fel a fővárosba az akciókért – derül ki a Napi Gazdaság körképéből.

A lapnak nyilatkozó elemzők szerint nem volt meglepetés az erős kiskereskedelmi forgalom. Rövidre sikerült ugyanis a karácsonyi szezon – a magyar megszorító intézkedések utózöngéje, illetve a válságsokk elbizonytalanította a vevőket, akik jellemzően csak december második felében indultak beszerző körútra –, így sokan nem tudták már megvenni, amit szerettek volna. A lap szerint sokan „alibi” ajándékot raktak a fa alá – mondják elemzők –, azzal, hogy majd a két ünnep között pótolják a hiányt. A hosszúra sikerült ünnep szintén kedvezett a kiskereskedelemnek, az emberek szabad idejükben vásárolgattak (öt nap szabadsággal 14 napot lehetett otthon tölteni).

Nem csak a ruházati üzletekben, az élelmiszer-, illetve iparcikk-kereskedőknél is tömött sorokat lehetett látni, holott sem az elektronikai, sem az élelmiszerüzletekre nem jellemző a karácsony utáni kiárusítás. A januári visszaeső forgalomban sem szokták ezekben a szegmensekben akciókkal fokozni a forgalmat – nincs gazdasági indoka ilyen lépésnek. Nem meglepő módon ebben az időszakban az autókereskedők is jelentősen visszafogják marketingtevékenységüket, ebben a hónapban egyharmadával esik vissza a kiskereskedelmi forgalom decemberhez képest.

Január a ruházati piacon okoz igazi izgalmat: a vásárlók az első fizetésükből igyekeznek pótolni a ruhásszekrényükből hiányzó téli darabokat, így az idény elsősorban az outletekről és a plázák ruházati üzleteiről szól.

(napi.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.