Folytatólagos aranyvasárnap – tömegek a plázákban

A két ünnep között több helyen is a karácsonyi aranyvasárnappal megegyező látogatottságot és forgalmat mértek a bevásárlóközpontokban. December 27-től megindultak ugyanis a nagy leárazások, és az embereknek még mindig van elkölthető pénzük.

MNO
2009. 01. 07. 7:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Esetenként 70 százalékos leárazással indult a téli vásár a ruházati üzletekben, de az átlagos árengedmény 30-50 százalék – írja a Napi Gazdaság. A téli kiárusítás sok helyen december 27-től indult, ám az üzletek zöme 2009 első hétvégéjén, vagyis január 3-án kapcsolódott be az akciózásba. A téli árleszállítás olyan jelentős forgalmat generált a kereskedelmi központokban, hogy több helyen az aranyvasárnappal megegyező forgalmat és látogatottságot mértek. Már a karácsonyt követő hétvégén is lényegében megteltek a bevásárlóközpontok, első körben azokkal, akik az ajándékba kapott termékeket igyekeztek becserélni. A roham nem lankadt utána sem, sokan utaztak fel a fővárosba az akciókért – derül ki a Napi Gazdaság körképéből.

A lapnak nyilatkozó elemzők szerint nem volt meglepetés az erős kiskereskedelmi forgalom. Rövidre sikerült ugyanis a karácsonyi szezon – a magyar megszorító intézkedések utózöngéje, illetve a válságsokk elbizonytalanította a vevőket, akik jellemzően csak december második felében indultak beszerző körútra –, így sokan nem tudták már megvenni, amit szerettek volna. A lap szerint sokan „alibi” ajándékot raktak a fa alá – mondják elemzők –, azzal, hogy majd a két ünnep között pótolják a hiányt. A hosszúra sikerült ünnep szintén kedvezett a kiskereskedelemnek, az emberek szabad idejükben vásárolgattak (öt nap szabadsággal 14 napot lehetett otthon tölteni).

Nem csak a ruházati üzletekben, az élelmiszer-, illetve iparcikk-kereskedőknél is tömött sorokat lehetett látni, holott sem az elektronikai, sem az élelmiszerüzletekre nem jellemző a karácsony utáni kiárusítás. A januári visszaeső forgalomban sem szokták ezekben a szegmensekben akciókkal fokozni a forgalmat – nincs gazdasági indoka ilyen lépésnek. Nem meglepő módon ebben az időszakban az autókereskedők is jelentősen visszafogják marketingtevékenységüket, ebben a hónapban egyharmadával esik vissza a kiskereskedelmi forgalom decemberhez képest.

Január a ruházati piacon okoz igazi izgalmat: a vásárlók az első fizetésükből igyekeznek pótolni a ruhásszekrényükből hiányzó téli darabokat, így az idény elsősorban az outletekről és a plázák ruházati üzleteiről szól.

(napi.hu)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.