Megkezdte működését a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat

Bár a törvény 2009. január 1-jétől írja elő az állami fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat működtetésének kötelezettségét, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) már tavaly augusztustól működteti azt – mondta Kathi Attila szóvivő az MTI-nek.

MNO
2009. 01. 02. 9:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az országos ügyfélszolgálati hálózat kiépítése már 2008 augusztusában befejeződött, miközben a parlament 2008 júniusában módosította a fogyasztóvédelmi törvényt. A módosítás írja elő, hogy 2009. január 1-jétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszternek ügyfélszolgálatot kell működtetnie, amely fogadja a telefonon, illetve elektronikusan érkező bejelentéseket. A fogyasztóval szembeni kötelezettségek megsértése miatti bejelentéseket a megyeszékhelyeken lévő fogyasztókapcsolati irodáknál lehet megtenni akár telefonon, akár e-mail-ben – mondta Kathi Attila, az NFH szóvivője. Az irodák telefonszámai, illetve e-mail címei elérhetők a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról is.

A törvény nemcsak a magyar jogszabályok megsértése esetén teszi lehetővé a bejelentést, hanem akkor is, ha egy vállalkozás a közvetlenül alkalmazandó uniós jogszabályok be nem tartásával sértette meg a fogyasztóval szembeni kötelezettségét. Az ügyfélszolgálat az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz továbbítja a bejelentéseket.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.