Az országos ügyfélszolgálati hálózat kiépítése már 2008 augusztusában befejeződött, miközben a parlament 2008 júniusában módosította a fogyasztóvédelmi törvényt. A módosítás írja elő, hogy 2009. január 1-jétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszternek ügyfélszolgálatot kell működtetnie, amely fogadja a telefonon, illetve elektronikusan érkező bejelentéseket. A fogyasztóval szembeni kötelezettségek megsértése miatti bejelentéseket a megyeszékhelyeken lévő fogyasztókapcsolati irodáknál lehet megtenni akár telefonon, akár e-mail-ben – mondta Kathi Attila, az NFH szóvivője. Az irodák telefonszámai, illetve e-mail címei elérhetők a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról is.
A törvény nemcsak a magyar jogszabályok megsértése esetén teszi lehetővé a bejelentést, hanem akkor is, ha egy vállalkozás a közvetlenül alkalmazandó uniós jogszabályok be nem tartásával sértette meg a fogyasztóval szembeni kötelezettségét. Az ügyfélszolgálat az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz továbbítja a bejelentéseket.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.