Megkezdte működését a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat

Bár a törvény 2009. január 1-jétől írja elő az állami fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálat működtetésének kötelezettségét, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) már tavaly augusztustól működteti azt – mondta Kathi Attila szóvivő az MTI-nek.

MNO
2009. 01. 02. 9:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az országos ügyfélszolgálati hálózat kiépítése már 2008 augusztusában befejeződött, miközben a parlament 2008 júniusában módosította a fogyasztóvédelmi törvényt. A módosítás írja elő, hogy 2009. január 1-jétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszternek ügyfélszolgálatot kell működtetnie, amely fogadja a telefonon, illetve elektronikusan érkező bejelentéseket. A fogyasztóval szembeni kötelezettségek megsértése miatti bejelentéseket a megyeszékhelyeken lévő fogyasztókapcsolati irodáknál lehet megtenni akár telefonon, akár e-mail-ben – mondta Kathi Attila, az NFH szóvivője. Az irodák telefonszámai, illetve e-mail címei elérhetők a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról is.

A törvény nemcsak a magyar jogszabályok megsértése esetén teszi lehetővé a bejelentést, hanem akkor is, ha egy vállalkozás a közvetlenül alkalmazandó uniós jogszabályok be nem tartásával sértette meg a fogyasztóval szembeni kötelezettségét. Az ügyfélszolgálat az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz továbbítja a bejelentéseket.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.