Navracsics: Gyurcsány nem gondolja komolyan a rendkívüli ülést

A Fidesz a pénteki, soron kívüli házbizottsági ülésen elhangzó információk alapján alakítja majd ki az álláspontját a rendkívüli parlamenti ülésről – közölte Navracsics Tibor frakcióvezető hétfőn. Heintz Tamás pedig arról beszélt Kaposváron, hogy tarthatatlan a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés helyzete.• Navracsics: Gyurcsány a Guinness-rekordok könyvébe igyekszik + Videó• Nemzeti csúcs 2.0 lesz a rendkívüli parlamenti ülés?

MNO
2009. 01. 19. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz frakcióvezetője arra a felvetésre, hogy szerinte milyen menetrenddel zajlana a rendkívüli ülésnap, úgy válaszolt: ha a miniszterelnök napirend előtt szólal fel, akkor kérdés, hogy mi lesz a napirend. Másrészt szerinte az is elég furcsa dolog lenne, hogy összehívnak egy rendkívüli ülést, ami a napirend előtti felszólalások után véget ér – tette hozzá.

Navracsics szerint ez a koncepciótlanság is tökéletesen bizonyítja, hogy Gyurcsány Ferenc maga sem gondolja komolyan a rendkívüli parlamenti ülést. „Neki biodíszlet kell, neki kellenek emberek, akik ott ülnek, ahol ő beszél, és mivel egyre ritkábban éri el, hogy emberek elmenjenek az ő beszédeire, ezért parlamenti ülést kezdeményezett, ennyit tudunk egyelőre” – fogalmazott a frakcióvezető. Az MTI hétfőn írt arról, hogy egyelőre nem tudni, hogy a január 29-i rendkívüli parlamenti ülésnek mi lesz a forgatókönyve, s hogy a miniszterelnökön kívül kik és mennyit beszélhetnek a plénum előtt. Kérdés az is, hogy ezzel kapcsolatban miben tudnak megállapodni a frakciók a házelnök által összehívott pénteki, soron kívüli házbizottsági ülésen.

Tarthatatlan a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés

Tarthatatlannak nevezte a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés helyzetét, a pálya rendbetételéért és a menetidő pontos betartásáért emelt szót Heintz Tamás (Fidesz) hétfőn a kaposvári vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján. Az országgyűlési képviselő szerint mind a pálya állapotán, mind pedig a menetrenden javítani kell. Heintz Tamás közölte: elfogadhatatlan, hogy a vasúttársaság az emberek pénzét és idejét nem kímélve egyre gyakrabban hozza kényelmetlen helyzetbe az utazókat. Példaként említette, hogy a múlt héten kétszer is előfordult: a somogyi megyeszékhelyről a fővárosba tartó kaposváriak – több mint félszázan – Dombóváron kényszerültek vesztegelni, mivel késésben lévő gyorsvonatukat nem várta meg a Pécs és Budapest között közlekedő intercity.

A politikus emlékeztetett arra, hogy néhány hete több kérdést is feltett a Kaposvárt érintő vasúti közlekedéssel kapcsolatban a szakminiszternek. Közlése szerint ezekre a közlekedési tárca vezetője azt írta: „Örüljünk a megmaradt Somogy InterCitynek, valamint a Budapest és Pécs között közlekedő IC-khez rendelt kaposvári csatlakozásnak”. „Sajnos nem tudunk felhőtlenül örülni, hiszen a Kaposváron felszállóknak azon kell izgulniuk, hogy elérik-e a csatlakozást” – mondta Heintz Tamás a miniszteri válasz kapcsán, hangsúlyozva, hogy az új menetrend bevezetése óta az intercity-vonatok nem várják meg a késő csatlakozásokat. A fideszes képviselő számon kérte Lamperth Mónika és Kolber István kaposvári szocialista országgyűlési képviselő korábbi ígéreteit is, amelyek szerint már 2008-ra olyan állapotba kellett volna hozni a Kaposvár és Dombóvár közötti, 31 kilométeres vasúti pályát, hogy azon óránként 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhessenek a vonatok. Jelenleg ezt a távolságot 52 perc alatt teszi meg a szerelvény.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.