Navracsics: Gyurcsány nem gondolja komolyan a rendkívüli ülést

A Fidesz a pénteki, soron kívüli házbizottsági ülésen elhangzó információk alapján alakítja majd ki az álláspontját a rendkívüli parlamenti ülésről – közölte Navracsics Tibor frakcióvezető hétfőn. Heintz Tamás pedig arról beszélt Kaposváron, hogy tarthatatlan a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés helyzete.• Navracsics: Gyurcsány a Guinness-rekordok könyvébe igyekszik + Videó• Nemzeti csúcs 2.0 lesz a rendkívüli parlamenti ülés?

MNO
2009. 01. 19. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz frakcióvezetője arra a felvetésre, hogy szerinte milyen menetrenddel zajlana a rendkívüli ülésnap, úgy válaszolt: ha a miniszterelnök napirend előtt szólal fel, akkor kérdés, hogy mi lesz a napirend. Másrészt szerinte az is elég furcsa dolog lenne, hogy összehívnak egy rendkívüli ülést, ami a napirend előtti felszólalások után véget ér – tette hozzá.

Navracsics szerint ez a koncepciótlanság is tökéletesen bizonyítja, hogy Gyurcsány Ferenc maga sem gondolja komolyan a rendkívüli parlamenti ülést. „Neki biodíszlet kell, neki kellenek emberek, akik ott ülnek, ahol ő beszél, és mivel egyre ritkábban éri el, hogy emberek elmenjenek az ő beszédeire, ezért parlamenti ülést kezdeményezett, ennyit tudunk egyelőre” – fogalmazott a frakcióvezető. Az MTI hétfőn írt arról, hogy egyelőre nem tudni, hogy a január 29-i rendkívüli parlamenti ülésnek mi lesz a forgatókönyve, s hogy a miniszterelnökön kívül kik és mennyit beszélhetnek a plénum előtt. Kérdés az is, hogy ezzel kapcsolatban miben tudnak megállapodni a frakciók a házelnök által összehívott pénteki, soron kívüli házbizottsági ülésen.

Tarthatatlan a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés

Tarthatatlannak nevezte a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés helyzetét, a pálya rendbetételéért és a menetidő pontos betartásáért emelt szót Heintz Tamás (Fidesz) hétfőn a kaposvári vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján. Az országgyűlési képviselő szerint mind a pálya állapotán, mind pedig a menetrenden javítani kell. Heintz Tamás közölte: elfogadhatatlan, hogy a vasúttársaság az emberek pénzét és idejét nem kímélve egyre gyakrabban hozza kényelmetlen helyzetbe az utazókat. Példaként említette, hogy a múlt héten kétszer is előfordult: a somogyi megyeszékhelyről a fővárosba tartó kaposváriak – több mint félszázan – Dombóváron kényszerültek vesztegelni, mivel késésben lévő gyorsvonatukat nem várta meg a Pécs és Budapest között közlekedő intercity.

A politikus emlékeztetett arra, hogy néhány hete több kérdést is feltett a Kaposvárt érintő vasúti közlekedéssel kapcsolatban a szakminiszternek. Közlése szerint ezekre a közlekedési tárca vezetője azt írta: „Örüljünk a megmaradt Somogy InterCitynek, valamint a Budapest és Pécs között közlekedő IC-khez rendelt kaposvári csatlakozásnak”. „Sajnos nem tudunk felhőtlenül örülni, hiszen a Kaposváron felszállóknak azon kell izgulniuk, hogy elérik-e a csatlakozást” – mondta Heintz Tamás a miniszteri válasz kapcsán, hangsúlyozva, hogy az új menetrend bevezetése óta az intercity-vonatok nem várják meg a késő csatlakozásokat. A fideszes képviselő számon kérte Lamperth Mónika és Kolber István kaposvári szocialista országgyűlési képviselő korábbi ígéreteit is, amelyek szerint már 2008-ra olyan állapotba kellett volna hozni a Kaposvár és Dombóvár közötti, 31 kilométeres vasúti pályát, hogy azon óránként 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhessenek a vonatok. Jelenleg ezt a távolságot 52 perc alatt teszi meg a szerelvény.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.