A Fidesz frakcióvezetője arra a felvetésre, hogy szerinte milyen menetrenddel zajlana a rendkívüli ülésnap, úgy válaszolt: ha a miniszterelnök napirend előtt szólal fel, akkor kérdés, hogy mi lesz a napirend. Másrészt szerinte az is elég furcsa dolog lenne, hogy összehívnak egy rendkívüli ülést, ami a napirend előtti felszólalások után véget ér – tette hozzá.
Navracsics szerint ez a koncepciótlanság is tökéletesen bizonyítja, hogy Gyurcsány Ferenc maga sem gondolja komolyan a rendkívüli parlamenti ülést. „Neki biodíszlet kell, neki kellenek emberek, akik ott ülnek, ahol ő beszél, és mivel egyre ritkábban éri el, hogy emberek elmenjenek az ő beszédeire, ezért parlamenti ülést kezdeményezett, ennyit tudunk egyelőre” – fogalmazott a frakcióvezető. Az MTI hétfőn írt arról, hogy egyelőre nem tudni, hogy a január 29-i rendkívüli parlamenti ülésnek mi lesz a forgatókönyve, s hogy a miniszterelnökön kívül kik és mennyit beszélhetnek a plénum előtt. Kérdés az is, hogy ezzel kapcsolatban miben tudnak megállapodni a frakciók a házelnök által összehívott pénteki, soron kívüli házbizottsági ülésen.
Tarthatatlan a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés
Tarthatatlannak nevezte a Kaposvár–Budapest közötti vasúti közlekedés helyzetét, a pálya rendbetételéért és a menetidő pontos betartásáért emelt szót Heintz Tamás (Fidesz) hétfőn a kaposvári vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján. Az országgyűlési képviselő szerint mind a pálya állapotán, mind pedig a menetrenden javítani kell. Heintz Tamás közölte: elfogadhatatlan, hogy a vasúttársaság az emberek pénzét és idejét nem kímélve egyre gyakrabban hozza kényelmetlen helyzetbe az utazókat. Példaként említette, hogy a múlt héten kétszer is előfordult: a somogyi megyeszékhelyről a fővárosba tartó kaposváriak – több mint félszázan – Dombóváron kényszerültek vesztegelni, mivel késésben lévő gyorsvonatukat nem várta meg a Pécs és Budapest között közlekedő intercity.
A politikus emlékeztetett arra, hogy néhány hete több kérdést is feltett a Kaposvárt érintő vasúti közlekedéssel kapcsolatban a szakminiszternek. Közlése szerint ezekre a közlekedési tárca vezetője azt írta: „Örüljünk a megmaradt Somogy InterCitynek, valamint a Budapest és Pécs között közlekedő IC-khez rendelt kaposvári csatlakozásnak”. „Sajnos nem tudunk felhőtlenül örülni, hiszen a Kaposváron felszállóknak azon kell izgulniuk, hogy elérik-e a csatlakozást” – mondta Heintz Tamás a miniszteri válasz kapcsán, hangsúlyozva, hogy az új menetrend bevezetése óta az intercity-vonatok nem várják meg a késő csatlakozásokat. A fideszes képviselő számon kérte Lamperth Mónika és Kolber István kaposvári szocialista országgyűlési képviselő korábbi ígéreteit is, amelyek szerint már 2008-ra olyan állapotba kellett volna hozni a Kaposvár és Dombóvár közötti, 31 kilométeres vasúti pályát, hogy azon óránként 120-160 kilométeres sebességgel közlekedhessenek a vonatok. Jelenleg ezt a távolságot 52 perc alatt teszi meg a szerelvény.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.