A közlekedésben hétfőn kevesebb a páratlan rendszámú autó, ugyanakkor tapasztalható az is, hogy egyesek nem tartják be a korlátozó rendelkezést. Forgalomszámlálási adatok szerint a közlekedők közel fele tett eleget a rendelkezésnek – közölte a Fővárosi Önkormányzat sajtóosztálya az MNO kérdésére. A talányos megfogalmazást később kérésünkre pontosította a sajtóiroda: arról tájékoztattak, hogy a Főpolgármesteri Hivatal megbízásából hétfőn reggel a város két pontján forgalomszámlálást végzett a Fővárosi Közterület-felügyelet. A gyorsfelmérés alapján megállapítható, hogy az érintett budapestiek közel fele komolyan vette a szmogriadó riasztási fokozatát, és nem használta páratlan rendszámú autóját.
A forgalomszámlálás szerint hétfőn reggel a Dózsa György úton egy óra alatt 2000 személyautó közlekedett, ebből 1300 páros, 700 páratlan rendszámmal. Az Alkotás úton ugyanezen idő alatt 1400 autó haladt, közülük 900 páros, 500 pedig páratlan rendszámmal. Ennek alapján megállapítható, hogy a budapestiek közel fele annak ellenére betartotta a jogszabályt, hogy azt egyelőre nem szankcionálja a KRESZ. Ha a Budapesten közlekedők a felmérésben szereplőkhöz hasonlóan reagáltak a szmogriadóra, akkor feltételezhető, hogy mintegy 200 ezerrel kevesebb gépkocsi közlekedett hétfőn Budapesten a szokásos 1,1 millióhoz képest.
A jogkövető magatartás hiányáról az összes sajtóorgánum beszámolt valamilyen formában. Mint ismert, a szmogriadót bojkottáló autósokat nem szankcionálja a KRESZ, ezt a híradások hangsúlyozták is minden esetben. Vélhetőleg a főváros sem munkálta ki megfelelő gondossággal rendeletét, hiszen az egyes BKV-járatok sűrítésén és kocsiszámának növelésén kívül nem készített terveket például a város határában leálló személyautók parkolásáról, őrzéséről. Nem mellékesen parkolási társaságok is beszedik azok után az autók után a parkolási díjat, melyek tulajdonosai lakásuk, bérleményük előtt állva nappal fizetnek a parkolásért, és most a szmogriadó miatt nem mozdulhatnak el egész nap. Mindezek mellett a szmogriadó idején sincs az autósoknak ingyenes vagy kedvezményes tömegközlekedés Budapesten, és nem is tervezik ennek bevezetését.
Végül azt közölte a Fővárosi Önkormányzat sajtóosztálya, hogy Budapest életében először fordult elő, hogy el kellett rendelni a szmogriadót, és így tapasztalatok függvényében várható a fővárosi rendelet módosítása, mint ahogy a Fővárosi Közgyűlés megbízása alapján a főpolgármester élt felterjesztési jogával, és levélben már kérte az illetékes minisztereket is a szükséges módosítások, valamint a jogharmonizáció megteremtésére.