A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) közös közleménye szerint továbbra sincs kidolgozott javaslata a munkáltatónak a műszakpótlékok új rendjére, így pénteken – a hét többi napjához hasonlóan – nem folyhatott érdemi tárgyalás a felek között. A menedzsment továbbra is szabad kezet kér, miközben a szakszervezetek már többször jelezték, erre nem adnak felhatalmazást a munkáltatónak – áll a közleményben.
A szakszervezetek úgy vélik: a dolgozók körében egyre erősebb a meggyőződés, hogy csak a munkabeszüntetésnek a korábbinál szélesebb keretek közötti folytatása sarkallhatja érdemi munkára a menedzsmentet, és hozhat eredményeket Ferihegyen. A Budapest Airport (BA) ezzel szemben azonban nem tartja eredménytelennek a heti tárgyalássorozatot, mivel a kollektív szerződés első szakaszát, a munkarendeket sikerült teljesen végignézni a tárgyalásokon – jelentette ki Szollár Domokos, a cég szóvivője az MTI-nek. Ennek keretében több mint 1700 munkavállaló munkarendjét nézték végig a felek, és a korábbi kollektív szerződéshez képest a BA csupán az utasbiztonsági ellenőrök munkarendjén szeretne lényegesen változtatni – tette hozzá a szóvivő.
Szollár Domokos kiemelte: jövő hét hétfőn reggel 9 órakor folytatják a tárgyalásokat a szakszervezetekkel, az érdekképviseletek által legérzékenyebb pontnak tartott műszakpótlékok kérdésével. A Budapest Airport menedzsmentje 2008. október 11-én egyoldalúan felmondta a repülőtéren érvényes kollektív szerződést. Ez volt a decemberben két szakszervezet által indított munkabeszüntetés egyik fő kiváltó oka – emlékeztet a szakszervezetek közleménye. A sztrájkot az érdekképviseletek december 23-án, az érdemi tárgyalások reményében felfüggesztették.
(MTI)