Új rend az utakon: felülvizsgálják a közlekedési táblákat

A félrevezető közúti jelzések és indokolatlan közlekedési táblák hosszabb távon rontják a közlekedésbiztonságot, ezért indokolt felülvizsgálni azokat – értett egyet csütörtöki megbeszélésén Kondorosi Ferenc kormánybiztos és László Sándor, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója.

MNO
2009. 01. 15. 19:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint az Új rend és szabadság kormánybiztosa csütörtökön László Sándorral, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatójával tárgyalt a közlekedési táblák kihelyezésének és leszerelésének helyzetéről. A tárgyaláson a kormánybiztos és a vezérigazgató egyetértett abban, hogy az indokolatlannak tűnő korlátozások – amelyekkel az autósok leginkább útépítési munkaterületen találkozhatnak –, valamint a félreérthető közúti jelzések nem javítják, hanem főleg hosszabb távon rontják a közlekedési biztonságot és morált.

Egyetértettek abban is, meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy „a közlekedésben részt vevő autósok és fuvarozók is kifejtsék álláspontjukat egy-egy táblával kapcsolatban”. A kormánybiztos és a vezérigazgató abban is egyetértett, hogy a forgalmi rend és ezzel együtt a táblázás meghatározása szakmai feladat, a döntési kompetenciáknak éppen ezért szakmai kézben kell maradniuk.

A kormánybiztos közleményében emlékeztetett rá: a közúti közlekedés rendjét meghatározó táblák kihelyezése mindenütt az adott útszakasz üzemeltetőjének a feladata, ezért Magyarországon három nagy „táblagazda” van. A Magyar Közút Kht. a 30 ezer kilométeres közúthálózaton 300 ezer táblát gondoz, az 1100 kilométeres gyorsforgalmi úthálózaton az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a mintegy 130 ezer kilométer hosszú településeken belüli közutakon pedig az önkormányzatok helyezik ki a forgalmi rendet meghatározó táblákat. A vasúti átjárókért, sorompókért és fénysorompókért a MÁV Zrt. felel.

Kondorosi Ferenc és László Sándor egyetértett abban, hogy ezen a gyakorlaton nem célszerű változtatni, „hiszen mindenütt az adott útszakasz üzemeltetője rendelkezik a legtöbb adattal az útállapotról, a közlekedési szokásokról és általában a szakszerű táblázást megalapozó információkról”.

A kormánybiztos és a vezérigazgató megbeszélésen elhangzott az is, hogy két héten belül összeül a közlekedési jogalkotás és jogalkalmazás problémáit, időszerű kérdéseit megvitatni és orvosolni hivatott kerekasztal. A megbeszélésre meghívást kapott a közlekedési és az igazságügyi tárca mellett többek között a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Közlekedéstudományi Intézet, az Országos Rendőr-főkapitányság, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, valamint a Magyar Közút Kht.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.