Új rend az utakon: felülvizsgálják a közlekedési táblákat

A félrevezető közúti jelzések és indokolatlan közlekedési táblák hosszabb távon rontják a közlekedésbiztonságot, ezért indokolt felülvizsgálni azokat – értett egyet csütörtöki megbeszélésén Kondorosi Ferenc kormánybiztos és László Sándor, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója.

MNO
2009. 01. 15. 19:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint az Új rend és szabadság kormánybiztosa csütörtökön László Sándorral, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatójával tárgyalt a közlekedési táblák kihelyezésének és leszerelésének helyzetéről. A tárgyaláson a kormánybiztos és a vezérigazgató egyetértett abban, hogy az indokolatlannak tűnő korlátozások – amelyekkel az autósok leginkább útépítési munkaterületen találkozhatnak –, valamint a félreérthető közúti jelzések nem javítják, hanem főleg hosszabb távon rontják a közlekedési biztonságot és morált.

Egyetértettek abban is, meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy „a közlekedésben részt vevő autósok és fuvarozók is kifejtsék álláspontjukat egy-egy táblával kapcsolatban”. A kormánybiztos és a vezérigazgató abban is egyetértett, hogy a forgalmi rend és ezzel együtt a táblázás meghatározása szakmai feladat, a döntési kompetenciáknak éppen ezért szakmai kézben kell maradniuk.

A kormánybiztos közleményében emlékeztetett rá: a közúti közlekedés rendjét meghatározó táblák kihelyezése mindenütt az adott útszakasz üzemeltetőjének a feladata, ezért Magyarországon három nagy „táblagazda” van. A Magyar Közút Kht. a 30 ezer kilométeres közúthálózaton 300 ezer táblát gondoz, az 1100 kilométeres gyorsforgalmi úthálózaton az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a mintegy 130 ezer kilométer hosszú településeken belüli közutakon pedig az önkormányzatok helyezik ki a forgalmi rendet meghatározó táblákat. A vasúti átjárókért, sorompókért és fénysorompókért a MÁV Zrt. felel.

Kondorosi Ferenc és László Sándor egyetértett abban, hogy ezen a gyakorlaton nem célszerű változtatni, „hiszen mindenütt az adott útszakasz üzemeltetője rendelkezik a legtöbb adattal az útállapotról, a közlekedési szokásokról és általában a szakszerű táblázást megalapozó információkról”.

A kormánybiztos és a vezérigazgató megbeszélésen elhangzott az is, hogy két héten belül összeül a közlekedési jogalkotás és jogalkalmazás problémáit, időszerű kérdéseit megvitatni és orvosolni hivatott kerekasztal. A megbeszélésre meghívást kapott a közlekedési és az igazságügyi tárca mellett többek között a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Közlekedéstudományi Intézet, az Országos Rendőr-főkapitányság, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, valamint a Magyar Közút Kht.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.