A közlemény szerint az Új rend és szabadság kormánybiztosa csütörtökön László Sándorral, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatójával tárgyalt a közlekedési táblák kihelyezésének és leszerelésének helyzetéről. A tárgyaláson a kormánybiztos és a vezérigazgató egyetértett abban, hogy az indokolatlannak tűnő korlátozások – amelyekkel az autósok leginkább útépítési munkaterületen találkozhatnak –, valamint a félreérthető közúti jelzések nem javítják, hanem főleg hosszabb távon rontják a közlekedési biztonságot és morált.
Egyetértettek abban is, meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy „a közlekedésben részt vevő autósok és fuvarozók is kifejtsék álláspontjukat egy-egy táblával kapcsolatban”. A kormánybiztos és a vezérigazgató abban is egyetértett, hogy a forgalmi rend és ezzel együtt a táblázás meghatározása szakmai feladat, a döntési kompetenciáknak éppen ezért szakmai kézben kell maradniuk.
A kormánybiztos közleményében emlékeztetett rá: a közúti közlekedés rendjét meghatározó táblák kihelyezése mindenütt az adott útszakasz üzemeltetőjének a feladata, ezért Magyarországon három nagy „táblagazda” van. A Magyar Közút Kht. a 30 ezer kilométeres közúthálózaton 300 ezer táblát gondoz, az 1100 kilométeres gyorsforgalmi úthálózaton az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a mintegy 130 ezer kilométer hosszú településeken belüli közutakon pedig az önkormányzatok helyezik ki a forgalmi rendet meghatározó táblákat. A vasúti átjárókért, sorompókért és fénysorompókért a MÁV Zrt. felel.
Kondorosi Ferenc és László Sándor egyetértett abban, hogy ezen a gyakorlaton nem célszerű változtatni, „hiszen mindenütt az adott útszakasz üzemeltetője rendelkezik a legtöbb adattal az útállapotról, a közlekedési szokásokról és általában a szakszerű táblázást megalapozó információkról”.
A kormánybiztos és a vezérigazgató megbeszélésen elhangzott az is, hogy két héten belül összeül a közlekedési jogalkotás és jogalkalmazás problémáit, időszerű kérdéseit megvitatni és orvosolni hivatott kerekasztal. A megbeszélésre meghívást kapott a közlekedési és az igazságügyi tárca mellett többek között a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a Közlekedéstudományi Intézet, az Országos Rendőr-főkapitányság, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, valamint a Magyar Közút Kht.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.