A nyári időszámítást 1976-ban, három évvel az egész világot megrázó első olajárrobbanás után vezették be Franciaországban. A hatóságok a lépést azzal indokolták, hogy így 300 ezer tonna kőolajnak megfelelő energiát lehet megtakarítani. Azóta több mint száz országban vették át a nyári-téli időszámítás rendszerét, többek között az egykori EGK tagállamai 1986-ban. 2000-ben az akkor már EU-országok úgy döntöttek, hogy meghatározatlan ideig folytatják az órák évente két alkalommal történő átállítását. Egy néhány évvel ezelőtt végzett magyarországi felmérés szerint a kétféle időszámítás segítségével egy nagyobb város egész évi villamosenergia-igényének megfelelő, csaknem 200 gigawattnyi áramot lehet országos szinten megtakarítani.
A MÁV menetrendjét a nyári időszámításra átállás miatt nem kell módosítani – tette közzé honlapján a vasúti társaság. Az órák átállítása három nemzetközi vonatot érint: a Dacia expressz Bécsből Bukarestbe és Bukarestből Bécsbe tartó járatát, továbbá a Beograd expressz Belgrád–Budapest közötti járatát. Az említett nemzetközi vonatok az átállás miatt körülbelül egyórás késéssel közlekednek majd az óraigazítás hajnalán.
Ami a belföldi vonatközlekedést illeti – az esetleges utaslemaradások elkerülése érdekében –, a kettő és három óra közötti személyvonatokat a vonatindító állomásokról csak az óraigazítás megtörténte után, legkorábban hajnali három órakor indítják el. Ez idő tájt hét belföldi személyvonat közlekedik.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.