A diákok 38 százaléka e-felvételizett az idén

A diákok több mint egyharmada elektronikus úton nyújtotta be az idén felsőoktatási jelentkezését, tavaly még csak 13 százalékuk élt ezzel a lehetőséggel - közölte honlapján az Országos Felsőoktatási Információs Központ.

MNO
2009. 04. 11. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évről évre növekszik a hagyományos, papír alapú helyett elektronikus jelentkezést választók aránya: két évvel ezelőtt a felvételizők mintegy 10, tavaly 13, az idei évben pedig már közel 38 százaléka használta ki az e-felvételi lehetőségét.

Az elemzés szerint a férfiak 43, a nők 31 százaléka választotta az e-jelentkezést. Lakóhely szerint vizsgálva a főváros és megyei jogú városok jelentkezői körében a legmagasabb az arány – a fővárosiak 43 százalékával szemben a községekben élők mindössze 33 százaléka élt ezzel a lehetőséggel.

Az elmúlt években az elektronikus jelentkezés főleg az idősebb, már diplomával rendelkező felvételizők körében volt népszerű. A tendencia alapjaiban az idén sem változott meg, de a korábbi évekhez képest a legfiatalabb korosztályokban is számottevően – 25 százalék körülire – emelkedett az e-jelentkezők aránya.

Az elsősorban az idősebb korosztályokból kikerülő, már diplomával rendelkezők csoportjában 58 százalékos az e-felvételizők aránya, míg a diplomával még nem rendelkező jelentkezők 35,5 százaléka választotta jelentkezéskor az elektronikus utat.

A szakemberek szerint az e-jelentkezés térhódítása mögött számos ok húzódhat meg: az általános számítógép-használati, informatikai ismeretek egyre szélesebb körben terjednek, az internet is mind többek számára érhető el, mindez nagyban magyarázhatja az elektronikus jelentkezések növekvő számát.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.