Nincs szabályozva, mennyit költhetnek a pártok kampányra

Az Országgyűlés nem szabályozta, hogy az európai parlamenti (EP) választáson induló pártok mennyit költhetnek a kampányukra – mondta Tóth Zoltán választási szakértő csütörtökön. • „Az EP-választás népítélet a kormány fölött”

MNO
2009. 04. 16. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szakember ezzel összefüggésben arra hívta fel a figyelmet, hogy az EP-választáson nem érvényes az országgyűlési választásokra vonatkozó szabályozás, amely jelöltenként egymillió forintos keretet biztosít. Mint elmondta, konkrétan a június 7-ei EP-választási kampányhoz állami költségvetési támogatást nem kapnak a pártok, saját belátásuk szerint dönthetnek arról, mennyit költenek jelöltjeik, illetve pártjuk népszerűsítésére.

Tóth Zoltán szerint ebben a helyzetben a pártok számára „erkölcsileg irányadó” az országgyűlési választás kampányszabályozása lehet.

Az országgyűlési képviselő-választásra vonatkozó szabályozás szerint jelöltenként egymillió forintot költhetnek a pártok, de legfeljebb (a maximálisan megszerezhető mandátumok számának megfelelően) 386 millió forintot.

A mostani EP-választáson a pártok a listáikon legfeljebb 66 jelöltet állíthatnak, közülük az első 22 kerül fel a szavazólapra. (Magyarország összesen 22 képviselőt küldhet az Európai Parlamentbe.)

A választási szakértő szerint a parlamenti pártoknak „nagyon súlyos szabályozási adóssága van”, és ezen mielőbb változtatni kellene, „lehetőleg úgy, hogy ahhoz az életnek valami köze legyen”. A jelöltenkénti egymillió forintos szabály igen távol áll az élettől – jegyezte meg.

Tóth Zoltán szerint előbb a pártfinanszírozást kellene rendezni, majd ezután a kampányfinanszírozást.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.