Gyors kivizsgálást ígér Páva a „trükkös” buszeladás kapcsán

Érthetetlennek és értelmezhetetlennek nevezte a Pécs helyi járatú buszközlekedését biztosító Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. buszainak eladását Páva Zsolt, a baranyai megyeszékhely polgármestere, aki az ügy gyors kivizsgálását ígérte szerdai sajtótájékoztatóján.• Darabonként öt forintért adta el autóbuszait Pécs városa?

MNO
2009. 06. 10. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Semmi okát nem látom annak, hogy ezt miért kellett meglépni, mi szükség volt erre” – reagált a fideszes politikus a járműpark értékesítéséről először az Új Dunántúli Naplóban kedden megjelent információkra reagálva. Hozzátette: ő és Nagy Csaba alpolgármester a tranzakció haladéktalan vizsgálatára utasította Varga Pétert, a városi vagyonkezelő Pécs Holding Zrt. vezérigazgatóját. E kérdéssel jövő hétfőn rendkívüli felügyelőbizottsági ülés foglalkozik, eredmény néhány napon belül várható, melyről tájékoztatják a közvéleményt.

„Talán most már a szocialisták is belátják, hogy érdemes és indokolt átvilágításokba kezdeni minden önkormányzati érintettségű testületnél, hivatalnál, cégnél. Szomorú, de a mostani eset is bizonyítja, sok tekintetben nincsenek rendben a dolgok” – jegyezte meg Páva Zsolt.

Varga Péter, a Pécs Holding vezérigazgatója korábban az MTI-nek elmondta: „A Pécs Holding Zrt. 51 és a Mecsekbusz Kft. 49 százalékos tulajdonában lévő PK Zrt. 2,2 milliárd forintért adta el 150 buszból álló járműparkját a közelmúltban a PK Zrt. és egy LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek. A buszok egy része könyv szerinti értéken, másik része nullára leírva, 500–600 ezer forint közötti összegekért cserélt gazdát.” Hozzátette: a PK Zrt. a buszokat egyenként havi 1,2 millió forintért bérli a PK Busrent Kft.-től, amely 10 év alatt fizeti ki a járművek vételárát. Ezzel a PK Zrt. biztosítani tudja a helyi járatú buszközlekedés fenntartását a Dunántúl legnagyobb városában.

A vezérigazgató megjegyezte, hogy a tranzakciót „titok övezi, az érintettek titoktartási kötelezettségükre hivatkozva” arról őt sem tájékoztatták időben. Az ügyet kivizsgálják, tulajdonosként egyeztetést kértek a Mecsekbusz Kft-től. „Nem tudom megmondani, érte-e kár a várost. Felmerülhet a bűncselekmény gyanúja, de nem hiszem, hogy bűncselekményről, hanem egész egyszerűen a menedzsmentjogok rossz értelmezéséről lehet szó” – mondta Varga Péter, utalva arra, hogy a PK Zrt. kisebbségi, de a menedzsmentjogokat gyakorló tulajdonosa nem értesítette a lépésről a Pécs Holdingot és az önkormányzatot. A vezérigazgató azt mondta: egyelőre nem tudja, mi volt az ügylet célja, értelme, de úgy véli, az eljárás ellentétes a PK Zrt. alapító okiratával és a szindikátusi szerződéssel, ilyen volumenű értékesítéshez közgyűlési jóváhagyásra lett volna szükség.

Bata László, a PK Zrt. Bécsben tartózkodó forgalmi és kereskedelmi igazgatója az MTI-nek azt mondta: nincs nyilatkozattételi engedélye. Hozzátette: nem hallott a szóban forgó esetről, miután a tulajdonosi kör ügyeibe nincs belelátása, feladata kizárólag a napi teendőkre koncentrálódik. Az MTI a PK Zrt. más vezetőjét nem érte el.

Páva Zsolt szerdai sajtótájékoztatóján szólt arról is, hogy levélben fordult a PK Zrt.-hez a kötelező elsőajtós felszállás reggeli és délutáni csúcsidőben történő megszüntetéséért. A polgármester azután döntött így, hogy kikérte és elfogadta a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület véleményét, miszerint a bliccelők kiszűrésére néhány hónapja bevezetett rendszer nagyobb érdeksérelemmel jár, mint amekkora árbevétel-növekedést eredményez a vállalatnál.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.