„Semmi okát nem látom annak, hogy ezt miért kellett meglépni, mi szükség volt erre” – reagált a fideszes politikus a járműpark értékesítéséről először az Új Dunántúli Naplóban kedden megjelent információkra reagálva. Hozzátette: ő és Nagy Csaba alpolgármester a tranzakció haladéktalan vizsgálatára utasította Varga Pétert, a városi vagyonkezelő Pécs Holding Zrt. vezérigazgatóját. E kérdéssel jövő hétfőn rendkívüli felügyelőbizottsági ülés foglalkozik, eredmény néhány napon belül várható, melyről tájékoztatják a közvéleményt.
„Talán most már a szocialisták is belátják, hogy érdemes és indokolt átvilágításokba kezdeni minden önkormányzati érintettségű testületnél, hivatalnál, cégnél. Szomorú, de a mostani eset is bizonyítja, sok tekintetben nincsenek rendben a dolgok” – jegyezte meg Páva Zsolt.
Varga Péter, a Pécs Holding vezérigazgatója korábban az MTI-nek elmondta: „A Pécs Holding Zrt. 51 és a Mecsekbusz Kft. 49 százalékos tulajdonában lévő PK Zrt. 2,2 milliárd forintért adta el 150 buszból álló járműparkját a közelmúltban a PK Zrt. és egy LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek. A buszok egy része könyv szerinti értéken, másik része nullára leírva, 500–600 ezer forint közötti összegekért cserélt gazdát.” Hozzátette: a PK Zrt. a buszokat egyenként havi 1,2 millió forintért bérli a PK Busrent Kft.-től, amely 10 év alatt fizeti ki a járművek vételárát. Ezzel a PK Zrt. biztosítani tudja a helyi járatú buszközlekedés fenntartását a Dunántúl legnagyobb városában.
A vezérigazgató megjegyezte, hogy a tranzakciót „titok övezi, az érintettek titoktartási kötelezettségükre hivatkozva” arról őt sem tájékoztatták időben. Az ügyet kivizsgálják, tulajdonosként egyeztetést kértek a Mecsekbusz Kft-től. „Nem tudom megmondani, érte-e kár a várost. Felmerülhet a bűncselekmény gyanúja, de nem hiszem, hogy bűncselekményről, hanem egész egyszerűen a menedzsmentjogok rossz értelmezéséről lehet szó” – mondta Varga Péter, utalva arra, hogy a PK Zrt. kisebbségi, de a menedzsmentjogokat gyakorló tulajdonosa nem értesítette a lépésről a Pécs Holdingot és az önkormányzatot. A vezérigazgató azt mondta: egyelőre nem tudja, mi volt az ügylet célja, értelme, de úgy véli, az eljárás ellentétes a PK Zrt. alapító okiratával és a szindikátusi szerződéssel, ilyen volumenű értékesítéshez közgyűlési jóváhagyásra lett volna szükség.
Bata László, a PK Zrt. Bécsben tartózkodó forgalmi és kereskedelmi igazgatója az MTI-nek azt mondta: nincs nyilatkozattételi engedélye. Hozzátette: nem hallott a szóban forgó esetről, miután a tulajdonosi kör ügyeibe nincs belelátása, feladata kizárólag a napi teendőkre koncentrálódik. Az MTI a PK Zrt. más vezetőjét nem érte el.
Páva Zsolt szerdai sajtótájékoztatóján szólt arról is, hogy levélben fordult a PK Zrt.-hez a kötelező elsőajtós felszállás reggeli és délutáni csúcsidőben történő megszüntetéséért. A polgármester azután döntött így, hogy kikérte és elfogadta a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület véleményét, miszerint a bliccelők kiszűrésére néhány hónapja bevezetett rendszer nagyobb érdeksérelemmel jár, mint amekkora árbevétel-növekedést eredményez a vállalatnál.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.