Tizenkét csuklós busz akadt fenn a BKV repedésvizsgálatán

Tizenkét IK–435 típusú csuklós autóbusz akadt fenn a BKV soron kívüli repedésvizsgálatán, a járműveket a javítás idejére kivonták a forgalomból – tudta meg a távirati iroda a vizsgálat eredményét ismerő forrásból kedden.

MNO
2009. 06. 30. 17:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A keddre virradóra befejeződött vizsgálatok a Széchenyi egyetem által kidolgozott szempontrendszer iránymutatásai alapján történtek. A 435-ös Ikarusokat azért kellett soron kívüli vizsgálatnak alávetni, mert az egyik járműnek a hét végén eltört a váza a cinkotai buszgarázsban, mielőtt forgalomba állt volna. A BKV 171 ilyen busszal rendelkezik.

Az MTI érdeklődésére a BKV közölte: buszaik átlagéletkora közel 16 év, a buszpark legöregebb tagja egy 24 éves Ikarus, a legfiatalabbak pedig a 2004 és 2006 között beszerzett Volvók. A társaság mintegy 1400 autóbusszal rendelkezik, ezek közül naponta – menetrendtől függően – 1044–1181 járművet állít forgalomba. Jelenleg az iskolai szünet miatt nem hiányzik autóbusz, bár az igényeket csak tartalékbuszokkal tudják teljesíteni. Év közben azonban nem tudják tartani a paraméterkönyvben szereplő menetrendet, nem tud elegendő buszt forgalomba adni. Ezt a problémát a cég közlése szerint orvosolni fogják a június végén beszerzett belga Van Hool csuklós autóbuszok.

A BKV kiemelte: a problémát a tartalékok hiánya, illetve a villamosok, metrók nem tervezhető autóbuszos pótlásának biztosítása okozza, erre jelenleg nincs teljes kapacitás. Előfordulhatnak olyan napok, amikor előre nem látott műszaki okok miatt egy-egy jármű hiányzik a forgalomból, ezek pótlásáról azonban azonnal gondoskodnak.

Kitért arra, hogy évente a „gurulóköltségeken” kívül mintegy 4 milliárd forintot költenek a buszpark fenntartására, a karbantartó helyek műszaki színvonala azonban a 30-40 évvel ezelőtti műszaki igényeket tükrözi, ennek ellenére a rendszeres és az ad hoc karbantartások szorosan vett műszaki követelményei megfelelnek az elvárásoknak.

Rámutatott arra, hogy a legtöbb busz túlfutott, ezer jármű már „csereérett”. Az Ikarus 200-as sorozatból 734 jármű fut az utakon, ezek mind felújításra szorulnak, de az öregedő Ikarus 400-as, alacsony padlós sorozatú buszokból is 390 fut, ezek is cserére szorulnak. A buszpark fiatalítására a cég a Fővárosi Közgyűlés – mint tulajdonos – döntése értelmében 1,05 milliárd forintot költhet, ezt a pénzt még 2008-ban szavazták meg a BKV-nak.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.