Már a nevében sem viselné az állami jelzőt a MÁV

Lapértesülés szerint a készülő átalakítási koncepció alapján a jövőben már nevében sem viselné az állami jelzőt a Magyar Államvasutak (MÁV); a jelenlegi MÁV Zrt.-ből leválasztanák a működéshez szükséges egységeket, a meglévő 247 milliárdos hitelállomány mellé 88 milliárd forintnyi új kölcsönnel terhelt, „kiüresített” társaságot pedig a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) felügyelete alá helyeznék.

MNO
2009. 09. 28. 6:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányközeli Népszava értesülései szerint ezt is tartalmazza a közösségi közlekedés rendszerének átalakításáért felelős kormánybiztos koncepciója, amelyet a vonatkozó kormányhatározat szerint szerdán kell Antali Károlynak – közösen Hónig Péter közlekedési és Oszkó Péter pénzügyminiszterrel mint az állami vagyon felügyeletéért felelős tárcavezetővel – a kormánykabinet elé terjesztenie.

A sajtóorgánum úgy tudja, az elképzelés szerint a jelenlegi MÁV Zrt.-ből – a korábbi terveknek megfelelően – kiválna a pályahálózatot üzemeltető önálló cég, amely Nemzeti Vasúti Pályaüzemeltető Zrt. néven működne tovább. A vontatási, illetve a gépészeti tevékenységet – a MÁV Trakció Zrt.-t és a MÁV Gépészet Zrt.-t – pedig összevonnák a jelenleg is különálló személyszállítással, amelyet a MÁV-Start Zrt. végez.

A három társaságból egy cég, a Nemzeti Személyszállító Zrt. jönne létre. A két cég nevében a nemzeti jelzővel élne tehát tovább, míg a vasúti tevékenységhez szorosan kapcsolódó feladatoktól megtisztított MÁV Zrt.-t a továbbiakban a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. „gyámsága” alá rendelnék.

A MÁV Zrt. vinné magával a jelenlegi, mintegy 247 milliárd forintos adósságállományát, amelynek 73,2 százaléka mögött állami kezességvállalás áll. Ezt viszont még megfejelik a közeljövőben további 88 milliárd forint hitellel: ugyanis szükség lesz egy 40 milliárdos működési célú áthidaló kölcsön felvételére, valamint további 48 milliárd forint reorganizációs hitelre, hogy a másfél éves átalakítási programot finanszírozni tudják.

(Népszava, MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.