45 milliárdos hitel van 980 mozdonyon

A vasút helyzetéről és a szeptember 29-i, kórházakkal kötött megállapodásról kérdezték az ellenzéki képviselők az illetékes minisztereket a parlament hétfői ülésén.

MNO
2009. 10. 05. 16:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Molnár Béla (KDNP) egyebek között azt kérdezte a közlekedési minisztertől, hogy amikor a tárcavezető a vasútátalakítással kapcsolatban mozdonyeladásról beszél, tudja-e, hogy a jobb mozdonyok nagy részén hitel van. Az ellenzéki politikus véleménye szerint Hónig Péter „nem fogja tudni eladni őket”.

A miniszter válaszában közölte: tisztában vannak azzal, hogy a 980 mozdonyon 45 milliárd forint hitel van, de ő nem is beszélt mozdonyeladásról. A MÁV értékeit próbálják számba venni – jegyezte meg Hónig Péter.

Nagy Kálmán (KDNP) arról beszélt, hogy az egészségügyi miniszter szeptember 29-én egyeztetett a betegellátás szakmai vezetőivel, ahol a képviselő véleménye szerint egy rendkívül homályos megállapodás született. Megkérdezte, hogy a miniszter az év elején elegendőnek tartotta-e a betegellátásra szánt forrásokat. Megkérdezte azt is, hogy miért omlott össze a lebegőpontos finanszírozás.

Székely Tamás úgy felelt, hogy nem megalapozott abból következtetéseket levonni, hogy milyen pozícióból tárgyal a kormányzat. A miniszter kijelentette, hogy a lebegőpontos finanszírozás nem omlott össze.

Nógrádi László azt kérdezte, hogy a közlekedéspolitika figyelembe veszi-e a határon túli kisebbségek érdekeit, s nekiáll-e a Lendva–Rédics vasútvonal kialakításának. Ez 2342 méteres vasútvonalat jelentene, másfél milliárdos költséggel. Magyarországnak stratégiai érdeke az is, hogy az Adriai-tenger szlovén partszakaszán a koperi kikötő minél gyorsabban elérhető legyen – hívta fel a figyelmet.

Hónig úgy válaszolt, hogy Zala megyében és a régióban is igen jelentős vasúti fejlesztések valósultak meg az elmúlt időszakban. Az érintett vasútvonalról azt mondta, mindkét oldalon felmerült a vasúti vágányok magánberuházásként történő működtetése. Ezt támogatják, de anyagi eszközökkel hozzájárulni nem tudnak.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.