45 milliárdos hitel van 980 mozdonyon

A vasút helyzetéről és a szeptember 29-i, kórházakkal kötött megállapodásról kérdezték az ellenzéki képviselők az illetékes minisztereket a parlament hétfői ülésén.

MNO
2009. 10. 05. 16:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Molnár Béla (KDNP) egyebek között azt kérdezte a közlekedési minisztertől, hogy amikor a tárcavezető a vasútátalakítással kapcsolatban mozdonyeladásról beszél, tudja-e, hogy a jobb mozdonyok nagy részén hitel van. Az ellenzéki politikus véleménye szerint Hónig Péter „nem fogja tudni eladni őket”.

A miniszter válaszában közölte: tisztában vannak azzal, hogy a 980 mozdonyon 45 milliárd forint hitel van, de ő nem is beszélt mozdonyeladásról. A MÁV értékeit próbálják számba venni – jegyezte meg Hónig Péter.

Nagy Kálmán (KDNP) arról beszélt, hogy az egészségügyi miniszter szeptember 29-én egyeztetett a betegellátás szakmai vezetőivel, ahol a képviselő véleménye szerint egy rendkívül homályos megállapodás született. Megkérdezte, hogy a miniszter az év elején elegendőnek tartotta-e a betegellátásra szánt forrásokat. Megkérdezte azt is, hogy miért omlott össze a lebegőpontos finanszírozás.

Székely Tamás úgy felelt, hogy nem megalapozott abból következtetéseket levonni, hogy milyen pozícióból tárgyal a kormányzat. A miniszter kijelentette, hogy a lebegőpontos finanszírozás nem omlott össze.

Nógrádi László azt kérdezte, hogy a közlekedéspolitika figyelembe veszi-e a határon túli kisebbségek érdekeit, s nekiáll-e a Lendva–Rédics vasútvonal kialakításának. Ez 2342 méteres vasútvonalat jelentene, másfél milliárdos költséggel. Magyarországnak stratégiai érdeke az is, hogy az Adriai-tenger szlovén partszakaszán a koperi kikötő minél gyorsabban elérhető legyen – hívta fel a figyelmet.

Hónig úgy válaszolt, hogy Zala megyében és a régióban is igen jelentős vasúti fejlesztések valósultak meg az elmúlt időszakban. Az érintett vasútvonalról azt mondta, mindkét oldalon felmerült a vasúti vágányok magánberuházásként történő működtetése. Ezt támogatják, de anyagi eszközökkel hozzájárulni nem tudnak.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.