A hiányosságok miatt az állampolgári jogok országgyűlési biztosa felkérte az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnökét, hogy valamennyi irányítása alá tartozó szervezeti egység vezetőjét figyelmeztesse az ügyintézési, eljárási határidők betartásának fontosságára, és kérje fel az illetékes vezetőket, hogy fektessenek nagyobb hangsúlyt a szakterületek együttműködésére.
Szabó Máté országgyűlési biztos az egyik illetékügyben benyújtott panaszt kivizsgálva megállapította, hogy az elsőfokú adóhatóság, az APEH Észak-alföldi Regionális Igazgatósága illeték főosztálya jelentősen túllépte az ügyintézési határidőt. Az illeték törlésére irányuló kérelem elbírálása a harmincnapos ügyintézési határidővel szemben több mint egy évet vett igénybe. Ugyancsak megállapította a vizsgálat, hogy bár az ügyfelet tájékoztatták arról, hogy a késedelmes ügyintézés miatt őt kamat illeti meg, a kamatfizetésről nem intézkedtek, a kiutalás elmaradt.
A közlemény szerint az ügyintézési határidő túllépése mellett az adóhatóság működésében megfigyelhető volt bizonyos szervezetlenség. A különböző szakterületek nem megfelelő kommunikációja hozzájárulhatott az ügyintézés elhúzódásához és nem megfelelő voltához. Mindez az említett ügy esetében látható például abban, hogy – bár a lehetőséget az ügyfél maga is felvetette – a visszatérítendő illetékösszeget nem számították bele az újra kiszabott illetékbe, pedig ha megteszik, az ügyintézés egyszerűbb és gyorsabb lehetett volna.
Az eljáró adóhatóság a demokratikus jogállam fogalmából levezetett jogbiztonság követelményével és a tisztességes eljáráshoz való joggal összefüggő visszásságot okozott – fogalmazta meg álláspontját az állampolgári jogok biztosa. Szabó Máté ombudsman a jelentést tájékoztatás céljából megküldte a pénzügyminiszternek is.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.