Egy egyedülálló hangulatjavító programmal kereste meg az ezer sebből vérző BKV-t Csányi Zita, a Pizza Oscar cég marketing menedzsere, aki nap, mint nap a vállalt járatain közelíti meg a munkahelyét. A hölgy, hallva a társaság sorozatos botrányai miatt felháborodott emberek szitkozódását, úgy gondolta, hogy a közlekedési cég segítségére siet. – Bár soha nem álltam a BKV alkalmazásában, a sok panaszt nem tudtam megoldáskeresés nélkül hagyni.
Az ehető vonaljegy ötletének lényege, hogy BKV vonaljegy vagy bérlet felmutatása esetén az utasok egy jegy árával csökkentett összegért rendelhetnek tőlünk pizzát, vagy ehetnek az étteremben. Továbbá a jegyek részt vesznek egy sorsoláson – így lesz a vonaljegyből sorsjegy –, amelynek végén egy jordániai álomutazást sorsolunk ki. Így a BKV vezérkar helyett végre az utasok nyaralnának – jegyezte meg a hölgy.
Az ehető vonaljegy tervet a Pizza Oscar kidolgozta, majd elküldte a BKV-hoz. A megkeresésben hangsúlyozták, hogy a promóció mindennemű költsége a Pizza Oscart terheli, és a kivitelezés is rájuk hárul. – A BKV feladata mindössze annyi, hogy kapva-kap az ötleten, persze ehhez kell, hogy érdekleje őket az utasok sorsa, kiszolgálása. Kollégáim hosszú heteken át hívogatták az illetékest, aki egyre agresszívebben csak annyit mondott, hogy a vezérkar még nem döntött, majd jelentkeznek – árulta el Csányi Zita.
Miután a BKV a hölgy állítása szerint nem mutatott érdeklődést a terv iránt, a Pizza Oscar úgy döntött, hogy a kampány mégis elindul, bár kicsit groteszk módon a közlekedési társaság nélkül. Hétfőtől BKV vonaljegy vagy bérlet felmutatása esetén az utasok a jegy árával csökkentett összegért rendelhetnek, vagy ehetnek a Pizza Oscar kínálatából. Megkérdeztük, hogy mekkora igényt tudnak kielégíteni, azt válaszolták, hogy felkészültek a „rohamra”, amiből már két nap alatt ízelítőt is kaptak. Arra a kérdésre, hogy a kezdeményezés nem terheli-e meg nagyon a céget, azt mondták, nem mennek tönkre a promóció miatt. Elmondták azt is, hogy a BKV kommunikációs osztályáról még hétfőn megkeresték őket, és azt mondták, hogy az ötlet jópofa, de eddig nem hallottak róla.
Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója szinte ugyanezt válaszolta érdeklődésünkre. – Vezetői szinten nem kerestek meg minket, iktató könyvben nincs nyoma ennek. Fals az az állítás, hogy minket nem érdekel a cég terve, mert valójában nem ismertük a programot. Amit az egyik internetes portálon olvastam, az jópofa, de ennél többet nem tudok mondani – tette hozzá. Később a szóvivő visszahívta lapunk munkatársát, és annyit fűzött hozzá a korábban elmondottakhoz, hogy egy internetes portáltól eljutott hozzájuk a Pizza Oscar javaslata, amit majd tanulmányoznak.
A rejtélyes ügyről a hirextra.hu közben kiderítette, hogy a kooperációs tervezetet szeptember 1-én, 9 óra 26 perckor juttatta el a Pizza Oscar Demjén Anikó marketing csoportvezetőnek, aki ezt később egy telefonbeszélgetés során vissza is igazolta (erről mind a történetet igazoló híváslistát, mind az elküldött tervezetet rendelkezésünkre bocsátották). A közlekedési vállalat kivizsgálta az ügyet. Ez alapján kiderült, hogy a BKV bár nem tagadja határozottan a levél elküldését, és egy-egy telefont sem, de biztosan állítja hogy másfél tucat hívásról szó sem lehetett, és hogy egyik osztályvezetőjükhöz sem jutott el a megkeresés – pedig ők hozhattak volna érdemi döntést.
Kábítószer-kereskedőket fogtak a rendőrök a Havanna-lakótelepen