Nem lesz pénz a szükséges minimális üzembiztonsági beruházásokra, vagyis a pálya biztonságos fenntartására, holott ezt nemcsak a MÁV, hanem egyéb vasúttársaságok is igénybe veszik. És nem nem jut az adósságok törlesztésére sem, ami a jövő évben 33,8 milliárd forint követelés megtagadását jelenti. Ugyancsak nem jut a közlekedési kormányzat által tervezett átalakításra sem, amelynek lebonyolítására Antali Károly közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos 42 milliárd forintot igényelt, de amelyre a lapunk birtokába került szakmai anyag társaságonként ötmilliárd forintot – ez jelenthet tíz, de húszmilliárdot is – irányoz elő. A dokumentum felsorolja azokat a lépéseket, amelyek nélkül a MÁV Zrt. jövő év elején finanszírozhatatlanná válik.
Ekkor csődhelyzet alakul ki, amely nemcsak a jelenlegi anyacéget, de annak leányvállalatait – a személyszállító Startot, a mozdonyokat üzemeltető Trakciót és a karbantartó gépészetet is érinti. Mindez beláthatatlan következményekkel járna a közösségi közlekedés egészére. A minisztériumi háttéranyag megállapítja, hogy már ebben az évben is csak a MÁV Cargo Zrt. eladásából befolyt mintegy százmilliárd forint mentette meg a fizetésképtelenségtől. A privatizációs bevétel negyedét, 24 milliárdot fordították az idén a pályavasút finanszírozására – számol be a Magyar Nemzet, amelyből további részleteket is megtudhat.

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.