Az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség (IKSZ) elnöke a vasúti szárnyvonalak bezárását a jövő nemzedéke ellen elkövetett bűnnek nevezte. Igazolt kutatások szerint vasúton utazni negyedannyiba kerül mind a környezetvédelem, mind a baleset-megelőzés szempontjából, mint busszal vagy autóval – hívta fel a figyelmet a KDNP-s képviselő.
A 46 vasútvonal és 1360 kilométer pálya bezárása, 40 milliárd forint elvonása a MÁV-tól nemcsak a magyar vidék számára jelent hatalmas pofont, hanem a környezeti fenntarthatósági szempontokat is hátrányosan érinti – összegezte.
Azbej Tristan, az IKSZ zöld munkacsoportjának vezetője a MÁV irányítóinak eljuttatandó „csomagról” elmondta: abban a vasúti közlekedés versenyképességének emelésére és a kihasználtság növelésére szerepelnek javaslatok. Példaként említette, hogy intelligens menetrendet kellene megalkotni az egész országban, amely nemcsak a vasúti járatok csatlakozását, hanem a helyi autóbuszos közlekedést is figyelembe venné.
A parlagon heverő MÁV-ingatlanokat nagy kapacitású és olcsó P+R parkolókká alakítanák át, és minél több színvonalas őrzött kerékpártárolót lehetne kiépíteni az állomások területén – sorolta javaslataikat. Hozzátette: emellett minél több olyan terminált építenének ki, amellyel a közutakról a vasútra lehetne terelni a fuvarszállítást. A MÁV működésében szintén fontos a környezetbarát megoldások alkalmazása, példaként említette szelektív hulladékgyűjtők elhelyezését a vasúti kocsikban.
(MTI)