Utalt arra is, hogy a távolsági vonatok, amelyeket el tudtak indítani, már menetrend szerint járnak. Ugyanakkor azok a távolsági vonatok, amelyek a sztrájk miatt kerültek késésbe, mivel hosszú útvonalon közlekednek, még esetenként késnek. Ezeknél a vonatoknál előfordulnak 50-70 perces késések. Megerősítette: a társaság korábbi ígéretének megfelelően az országban az esti, éjszakai órákban áll helyre a vasúti forgalom. Szerdán üzemkezdettől az első szerelvény már menetrend szerint közlekedik.
Emlékeztetett arra, hogy a kedd délelőtti munkabeszüntetés idején szűkített menetrend volt érvényben, mivel a 10-12 óra közötti időszak „holt időnek számít”. Így néhány száz vonatot érintett a sztrájk. Ez a néhány száz szerelvény azonban megállt, gyakorlatilag nem volt közlekedés a MÁV vonalain, csak a következő állomásig mentek a vonatok a szakszervezetek ígéretének megfelelően.
A MÁV Zrt.-nek még csak előzetes adatai vannak, hogy mennyien vettek részt a sztrájkban. A társaságnál és leányvállalatainál az adott időben, azaz kedden 10.00-12.00 óra között 6000-7000 munkavállalónak kellett volna dolgoznia a teljes MÁV csoportnál. Ám a sztrájk miatt 20-30 százalékkal kevesebben dolgoztak a vasútnál.
A sztrájk költségeiről, a keletkezett kárról a szóvivő elmondta, hogy a korábbi összesítések szerint az ilyen rövid idejű sztrájkok általában 80-100 millió forintos kiesést okoznak a MÁV-nak. Ebben az összegben benne van a pályavasúti díjak kiesése, a visszatérített menetjegyek ára, a MÁV és az autóbusz-társaságok közötti elszámolás, mert a sztrájk idején a Volánok és a BKV is elfogadta a MÁV-bérleteket.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.