„A politikai bosszú vezényli a kormányt a vasútvonalak bezárásánál”

A Fidesz szerint a kormány politikai alapon zár be vasútvonalakat, ugyanis míg egyes térségeket „büntet”, addig más vidékeken lehetőséget ad a helyi szocialista vezetésnek, hogy „a vasút megőrzésének bajnokaként” tüntesse fel magát. • „Nem értjük, hogy miért pont a győri fiatalokkal kell kiszúrni” • Tét a vasút: ismét tárgyal a kormány és a szakszervezetek • Mesterházy naponta két vonatpárt akar• Vonalbezárások: nem létező utasszámlálásra hivatkozik a kormány? • „Se busz, se vonat, menetrend nélkül a jövő – 2010”

MNO
2009. 11. 02. 12:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fónagy János, a Fidesz parlamenti képviselője hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján példaként említette a Putnok–Szilvásvárad–Eger-vonalat, ahol – szavai szerint – a szocialista politikai érdekeltségbe tartozó Szilvásvárad–Eger-szakasz megmarad, Putnok és Szilvásvárad között azonban bezárnák a vasútvonalat.

Hasonló a helyzet a Siófok–Karád–Tab–Kaposvár-vonalon is, ahol Siófoktól Karádig megtartják a vasutat, Karád és Kaposvár között viszont megszüntetnék a személyforgalmat – mondta. Fónagy János ismertetése szerint az előkészítő anyagokban még szerepelt a Tapolca–Ukk-vonal bezárása is, de azután, hogy Mesterházy Attila, az MSZP parlamenti frakcióvezetője szót emelt e szakaszért, a jelenlegi anyagokban már nem szerepel a bezárásra ítélt vasútvonalak között.

A politikai bosszú vezényli a kormányt a vasútvonalak bezárásánál – vélekedett az ellenzéki párt szakpolitikusa. Szerinte a szakaszok bezárása teljesen értelmetlen döntés, hiszen megtakarítás helyett többletkiadást okoz már a közeljövőben is. Fónagy János kifejtette: a közösségi közlekedés ma több mint 80 ezer embernek ad közvetlenül munkát. Ha ez a létszám és így a befizetett közterhek is jelentős mértékben csökkennek, akkor a társadalom által eltartottak száma azonnal tovább fog növekedni, a költségvetés adó- és járulékbevétele pedig csökken – mutatott rá a politikus, aki szerint „nem tönkretenni, hanem fejleszteni kell a vasútvonalakat”.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.