Érdekek háborúja a MÁV körül

Összekülönbözött a közlekedési minisztérium és a MÁV felügyelőbizottsága a beszerezni kívánt mozdonyokkal kapcsolatban. Az egyik lobbicsoport a Bombardier, a másik a Siemens gyártmányát szeretné beszerezni 21,5 milliárd forintnyi hitelből. Szakértők szerint mozdony helyett üzemidőt kellene vásárolnia a súlyos pénzügyi helyzetben lévő vasúttársaságnak.

Magyar Nemzet
2009. 11. 27. 4:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Siemens-ügynöknek nevezte Antali Károly miniszteri biztos a Műegyetem professzorát a Vasúti Egyeztető Bizottság legutóbbi ülésén – tette közzé a VDSZSZ Szolidaritás szakszervezet. A súlyos vádat azért fogalmazta meg a kormánytisztviselő, mert a szakértő a MÁV Zrt. felkérésére olyan szakmai anyagot készített, amelyből kiderül, hogy a kiválasztott TRAXX mozdony villamosenergia-felhasználása jóval kedvezőtlenebb, mint a versenyben részt vevő másik cég által gyártott mozdonyé, a Siemens Taurusé.

A MÁV felügyelőbizottságában (fb) tagként szereplő szakszervezet szerint az igazgatóság eltitkolta az fb elől a szakmai anyag tartalmát, ezért az tavaly novemberben jóváhagyta a Bombardier gyártmányú mozdonyok megvásárlását. A napokban az fb tudomására jutott az anyag, ezért a testület korábbi döntésének felülvizsgálatáról döntött – további részletek a Magyar Nemzet pénteki számában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.