Érdekek háborúja a MÁV körül

Összekülönbözött a közlekedési minisztérium és a MÁV felügyelőbizottsága a beszerezni kívánt mozdonyokkal kapcsolatban. Az egyik lobbicsoport a Bombardier, a másik a Siemens gyártmányát szeretné beszerezni 21,5 milliárd forintnyi hitelből. Szakértők szerint mozdony helyett üzemidőt kellene vásárolnia a súlyos pénzügyi helyzetben lévő vasúttársaságnak.

Magyar Nemzet
2009. 11. 27. 4:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Siemens-ügynöknek nevezte Antali Károly miniszteri biztos a Műegyetem professzorát a Vasúti Egyeztető Bizottság legutóbbi ülésén – tette közzé a VDSZSZ Szolidaritás szakszervezet. A súlyos vádat azért fogalmazta meg a kormánytisztviselő, mert a szakértő a MÁV Zrt. felkérésére olyan szakmai anyagot készített, amelyből kiderül, hogy a kiválasztott TRAXX mozdony villamosenergia-felhasználása jóval kedvezőtlenebb, mint a versenyben részt vevő másik cég által gyártott mozdonyé, a Siemens Taurusé.

A MÁV felügyelőbizottságában (fb) tagként szereplő szakszervezet szerint az igazgatóság eltitkolta az fb elől a szakmai anyag tartalmát, ezért az tavaly novemberben jóváhagyta a Bombardier gyártmányú mozdonyok megvásárlását. A napokban az fb tudomására jutott az anyag, ezért a testület korábbi döntésének felülvizsgálatáról döntött – további részletek a Magyar Nemzet pénteki számában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.