Jóváhagyta az MSZP frakció a szárnyvonalak halálos ítéletét

Az MSZP-frakció tudomásul vette a közösségi közlekedés átalakításának kormányzati terveit. Ezt Gazda László a frakció raportőri csoportjának vezetője mondta a képviselőcsoport tematikus ülése után szerdán. Az MTI úgy tudja, hogy 2010 januárjától 10 százalékos tarifaemelést terveznek.

MNO
2009. 11. 11. 17:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gazda László kiemelte, a kormány azért döntött a közösségi közlekedés átalakítása mellett, mert úgy látta, a terület jelenlegi formájában finanszírozhatatlan a következő években. Hozzátette: a kormány három éves átalakítási programot készített, végrehajtását pedig haladéktalanul elindítja. Olyan programról van szó, amelynek folytatását egy a választások után létrejövő új kormány megfontolhat – hangsúlyozta a szocialista képviselő, azzal, hogy a program eredményeként finanszírozható, fenntartható, a párhuzamosságokat mellőző közösségi közlekedés alakul ki. Vagy – tette hozzá – egy új kormány egy másik programmal próbálja biztosítani, hogy Magyarországnak jobb, finanszírozhatóbb közösségi közlekedése legyen. Arra a kérdésre, hogy a mellékvonalbezárásokat tudomásul vette-e a frakció, azt válaszolta: igen, a frakció tudomásul vette a kormány döntését. A közúti és a vasúti közösségi közlekedés integráltan működik majd, hogy a párhuzamosságokat kiküszöböljék, így készül az új menetrend – szögezte le Gazda László.

Kijelentette azt is, hogy szerinte a frakció támogatni fogja a közlekedési – az átalakítást rendező – tárgyú törvényjavaslatot, amelynek vitáját a jövő héten kezdi el a parlament. A tematikus frakcióülésen az MTI információi szerint hozzávetőleg egy tucatnyi érdeklődő képviselő vett részt, jelen volt Hónig Péter közlekedés miniszter és Antali Károly kormánybiztos is. Az MTI úgy tudja, hogy a képviselők kaptak egy, a kormánybiztos által készített, az átalakítás programjának ütemezését tartalmazó anyagot. Eszerint 2010 januárjától 10 százalékos tarifaemelésre kerül sor – a bevételnövelés érdekében, és inflációval megegyező tarifaemelés lenne 2011-2012-ben. A tervei szerint a 2010. évi országos és regionális menetrendet november 13-áig véglegesítik, a pályaműködési és személyszállítási szerződéseket a hónap végéig aláírják. Az új menetrendet november 28-án teszik közzé, december 12-én pedig bevezetik.

A dokumentumban az is szerepel, hogy a kedvezményrendszer vizsgálatát november 15-ig elvégzik, a regisztrációs jegyet 2010. január 1-től vezetnék be, a rászorultsági alapú kedvezményrendszert pedig 2011-2012 között alakítanák ki. A dokumentum szerint a közlekedési tárcához kerülne 2010-ben a belföldi személyszállítás irányítása, 2011-2012 között pedig létrejönne egy holding a közlekedési társaságok egységes irányítására. A MÁV-ingatlanok átértékelésére 2010-ben kerülne sor, a vagyonhasznosítóban szereplő ingatlanok és vagyontárgyak értékesítése pedig 2011-2012 között lenne.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.