Gazda László kiemelte, a kormány azért döntött a közösségi közlekedés átalakítása mellett, mert úgy látta, a terület jelenlegi formájában finanszírozhatatlan a következő években. Hozzátette: a kormány három éves átalakítási programot készített, végrehajtását pedig haladéktalanul elindítja. Olyan programról van szó, amelynek folytatását egy a választások után létrejövő új kormány megfontolhat – hangsúlyozta a szocialista képviselő, azzal, hogy a program eredményeként finanszírozható, fenntartható, a párhuzamosságokat mellőző közösségi közlekedés alakul ki. Vagy – tette hozzá – egy új kormány egy másik programmal próbálja biztosítani, hogy Magyarországnak jobb, finanszírozhatóbb közösségi közlekedése legyen. Arra a kérdésre, hogy a mellékvonalbezárásokat tudomásul vette-e a frakció, azt válaszolta: igen, a frakció tudomásul vette a kormány döntését. A közúti és a vasúti közösségi közlekedés integráltan működik majd, hogy a párhuzamosságokat kiküszöböljék, így készül az új menetrend – szögezte le Gazda László.
Kijelentette azt is, hogy szerinte a frakció támogatni fogja a közlekedési – az átalakítást rendező – tárgyú törvényjavaslatot, amelynek vitáját a jövő héten kezdi el a parlament. A tematikus frakcióülésen az MTI információi szerint hozzávetőleg egy tucatnyi érdeklődő képviselő vett részt, jelen volt Hónig Péter közlekedés miniszter és Antali Károly kormánybiztos is. Az MTI úgy tudja, hogy a képviselők kaptak egy, a kormánybiztos által készített, az átalakítás programjának ütemezését tartalmazó anyagot. Eszerint 2010 januárjától 10 százalékos tarifaemelésre kerül sor – a bevételnövelés érdekében, és inflációval megegyező tarifaemelés lenne 2011-2012-ben. A tervei szerint a 2010. évi országos és regionális menetrendet november 13-áig véglegesítik, a pályaműködési és személyszállítási szerződéseket a hónap végéig aláírják. Az új menetrendet november 28-án teszik közzé, december 12-én pedig bevezetik.
A dokumentumban az is szerepel, hogy a kedvezményrendszer vizsgálatát november 15-ig elvégzik, a regisztrációs jegyet 2010. január 1-től vezetnék be, a rászorultsági alapú kedvezményrendszert pedig 2011-2012 között alakítanák ki. A dokumentum szerint a közlekedési tárcához kerülne 2010-ben a belföldi személyszállítás irányítása, 2011-2012 között pedig létrejönne egy holding a közlekedési társaságok egységes irányítására. A MÁV-ingatlanok átértékelésére 2010-ben kerülne sor, a vagyonhasznosítóban szereplő ingatlanok és vagyontárgyak értékesítése pedig 2011-2012 között lenne.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.