A csomag elemeit sorolva elmondta: csökkenteni kell a MÁV szervezetének „vízfejét”, felül kell vizsgálni a szerződéseket, fel kell mérni a MÁV ingatlanvagyonát, újra kell gondolni a tarifa- és a kedvezményrendszert a mellékvonalak bezárása mellett. E programpontokon keresztül jutunk el ahhoz a közösségi közlekedési tervhez, amelyet a kormány bejelentett, és amelyhez az MSZP politikai támogatását adta – szögezte le Mesterházy Attila.
A frakcióvezető hangsúlyozta: a képviselőcsoportban van szakmai és politikai támogatás a hat pont végrehajtásához. Hozzátette: a képviselőcsoport hétfői ülésén egyetlen képviselő sem vetette fel a közösségi közlekedés ügyét. Kérdésre válaszolva leszögezte, ő maga személy szerint nem lobbizott a Tapolca–Ukk-vonal bezárása ellen. Szerinte a minisztériumnak szakmai döntést kell hoznia a kérdésben.
Kifejtette: Navracsics Tibor Fidesz-frakcióvezető korábbi levelére, amelyben a Veszprém–Zirc-vonal fennmaradásához kért segítséget, a nap folyamán levélben válaszol. Egy másik kérdésre, miszerint a 33 helyett már csak 30 mellékvonal bezárása van napirenden, Mesterházy Attila azt mondta, nem tud erről. Mint mondta, jelenleg is folyik szakmai egyeztetés a tárca vezetésével.
(MTI)