Navracsics Tibor közölte: sajnálja, hogy vasútvonalak szűnnek meg, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy azok megmaradásáért továbbra is küzdeni fog a Fidesz. A frakcióvezető múlt kedden levélben kérte az államfő segítségét a Veszprém–Zirc vasútvonal megmentése érdekében, és korábban ugyancsak levélben kereste meg MSZP-s frakcióvezető kollégáját, a szintén veszprémi Mesterházy Attilát, hogy támogassa ő is a Veszprém–Zirc vonal fennmaradását, hiszen – mint értesült róla – a Tapolca–Ukk közötti vonalszakasz megmaradását ő már „kilobbizta”.
Navracsics Tibor korábban közölte, hogy a Veszprém–Zirc közötti vasútvonal felszámolása ellen elsősorban örökségvédelmi és turisztikai érvek szólnak: az 1896-ban épített vaspálya világszínvonalú volt, ma viszont páratlan ipari műemléknek számít, éppen a létesítésekor alkalmazott különleges technikai megoldások miatt is. Emlékeztetett arra, hogy 2006-ban éppen a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal tiltakozott a bakonyi vonal megszüntetése ellen. A megszüntetés ellen turisztikai érdekek is szólnak, hiszen az ország egyik legszebb vasúti pályaszakaszáról van szó, amely átmegy a Bakonyon, s a természeti szépségekben gazdag Cuha-völgyön.
Tavasztól ősz végéig turisták tízezrei keresik fel a Bakonyt, a vasúti pálya mentén több idegenforgalmi beruházást is megvalósítottak – tette hozzá a politikus.
A kormányszóvivő szerdán jelentette be, hogy a kabinet meghozta a végső döntést a MÁV egyes vonalszakaszainak bezárásáról. A tervezett 32 helyett „29 és fél szakaszon” szünetel majd a vonatközlekedés, az érintett vonalakon buszok járnak majd. A tájékoztatásban „fél” vonalként megjelölt volnal a Zirc és Veszprém közötti pályaszakasz, ahol – a turisztikai szempontokat is figyelembe véve – a hétvégén járnak majd a vonatok.
(MTI)

Tiszta vizet öntünk a pohárba – ennyibe kerül egy lángos a Balatonnál