Felháborodással szemlélik a kormány közösségi közlekedésre vonatkozó újabb és újabb „reformterveit”, amelyek értelmében a napi tizenegy járatpár egyre szűkülne Győr és Budapest között – hangoztatta az elnök. „Nem értjük, hogy miért pont a győri fiatalokkal kell kiszúrni” – mondta Radnóti Ákos, hozzátéve, hogy az átlagosan napi 500-800 fős utasforgalmat lebonyolító vonalon a járatok minimalizálása különösen azokat a fiatalokat érintené hátrányosan, akik Budapesten járnak egyetemre, főiskolára, s a fővárosba jutásukat rendszeresen autóbusszal oldják meg.
Fekete Dávid alelnök szerint érthetetlen, hogy a szakminisztérium egy nyereségesen működő szolgáltatást szándékozik megszüntetni. Ez is azt mutatja, hogy „a kormány nem racionális elvek mentén dönt a közösségi közlekedés átszervezésekor” – vélekedett.
Az alelnök nehezményezte, hogy a tervezet készítői nem voltak kíváncsiak a régió véleményére, s nem kérdezték meg a civil szervezeteket sem. A győri Fidelitas felszólítja a közlekedési tárcát, hogy amennyiben a tiltakozások ellenére a járatpárok döntő többségét megszünteti, akkor gondoskodjon a vasúti közlekedés kapacitásának növeléséről akár újabb járatok indításával, akár több utast befogadni képes vasúti kocsik forgalomba állításával. A sajtótájékoztató idején is éppen elindult egy autóbusz Budapest felé, amelyen sokan ültek.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.