Nemzetstratégiai szempontok miatt is fontos a pápai vasút

Nemzetstratégiai szempontok miatt is fontos Pápa alpolgármestere szerint, hogy a városnak, illetve az ottani repülőtérnek legyen vasútállomása. Áldozó Tamás pénteken a témában tartott győri sajtótájékoztatón azt is közölte: a kormány tervei szerint a Győr–Pápa–Celldömölk vasútvonal, amely országos fenntartású, regionális megrendelésű kategóriába kerül át, ami kedvezőtlenül befolyásolja e vonal működtetését.

MNO
2009. 11. 06. 12:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint Áldozó Tamás elmondta, Pápán olyan működő repülőtér van, amely bármekkora gépet képes fogadni, s az logisztikai központ szerepét tölti be, fél Európa kapcsolatát teremti meg például Afganisztánnal és Koszovóval. Az alpolgármester kiemelte: ha a repülőtérnek van külön vasútállomása, az egyrészt nemzetstratégiai okok miatt fontos, de a nemzetközi kötelezettségvállalás szempontjából sem kerülhető meg. E közlekedési kapcsolatnak meg kell maradnia – hangsúlyozta.

Áldozó Tamás kitért arra, hogy a Győr és Pápa közötti vasúti kapcsolat minőségének megőrzése ugyancsak fontos a pápai önkormányzat számára. A város ugyan Veszprém megyében van, de a gazdaság mozgása Győr és Pápa között mindig is élénkebb volt, mint Pápa és Veszprém között – tette hozzá.

Bödöcs Barna, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke a Győr–Veszprém vonal déli szakaszának megszüntetése kapcsán azt mondta: mivel e vonalon mindössze a Veszprém és Zirc közötti hétvégi közlekedés marad meg, s csak pénteken, szombaton és vasárnap járnak majd vonatok, még tovább csökken az utasok száma.

Ésszerűtlennek nevezte, hogy a két megyeszékhelyet, Győrt és Veszprémet összekötő vasútvonalból mindössze egy húsz kilométeres szakaszt tartsanak meg. Mint mondta, ezzel a vonal elveszíti gazdaságosságát, mivel nem egy 120 ezres győri végpontja lesz, hanem egy sokkal kisebb zirci. Így a két megyeszékhely között eddig utazó célcsoport is elvész. A szervezet elnöke jelezte: a szövetség kísérletet tesz egy olyan külön megállapodásra a szolgáltatóval, amely lehetővé teszi, hogy megfelelő üzemeltetési költségek esetén egy reggeli, illetve egy munkaidő utáni vonatpár hét közben is megmaradjon a vonalon, önkormányzati és civil szerepvállalással.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.