Mint Áldozó Tamás elmondta, Pápán olyan működő repülőtér van, amely bármekkora gépet képes fogadni, s az logisztikai központ szerepét tölti be, fél Európa kapcsolatát teremti meg például Afganisztánnal és Koszovóval. Az alpolgármester kiemelte: ha a repülőtérnek van külön vasútállomása, az egyrészt nemzetstratégiai okok miatt fontos, de a nemzetközi kötelezettségvállalás szempontjából sem kerülhető meg. E közlekedési kapcsolatnak meg kell maradnia – hangsúlyozta.
Áldozó Tamás kitért arra, hogy a Győr és Pápa közötti vasúti kapcsolat minőségének megőrzése ugyancsak fontos a pápai önkormányzat számára. A város ugyan Veszprém megyében van, de a gazdaság mozgása Győr és Pápa között mindig is élénkebb volt, mint Pápa és Veszprém között – tette hozzá.
Bödöcs Barna, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke a Győr–Veszprém vonal déli szakaszának megszüntetése kapcsán azt mondta: mivel e vonalon mindössze a Veszprém és Zirc közötti hétvégi közlekedés marad meg, s csak pénteken, szombaton és vasárnap járnak majd vonatok, még tovább csökken az utasok száma.
Ésszerűtlennek nevezte, hogy a két megyeszékhelyet, Győrt és Veszprémet összekötő vasútvonalból mindössze egy húsz kilométeres szakaszt tartsanak meg. Mint mondta, ezzel a vonal elveszíti gazdaságosságát, mivel nem egy 120 ezres győri végpontja lesz, hanem egy sokkal kisebb zirci. Így a két megyeszékhely között eddig utazó célcsoport is elvész. A szervezet elnöke jelezte: a szövetség kísérletet tesz egy olyan külön megállapodásra a szolgáltatóval, amely lehetővé teszi, hogy megfelelő üzemeltetési költségek esetén egy reggeli, illetve egy munkaidő utáni vonatpár hét közben is megmaradjon a vonalon, önkormányzati és civil szerepvállalással.
(MTI)
Facebook, Apple, Amazone – elhagyhatják Európát Brüsszel miatt?
