A vasúti szárnyvonalak bezárása egy előre kitervelt kormányzati gazemberség, ami azért történhetett meg, mert a kétmilliós Budapest fontosabb az MSZP-nek a nyolcmillió lelkes vidéknél – hangsúlyozta Ódor Ferenc. Hozzátette: a döntést ugyan meghozták, de még mindig nem késő felébredni és helyrehozni azt, amit szándékosan tettek tönkre. Ha gondolkodnának Bajnaiék, akkor rájönnének, hogy az egészség-, az oktatásügy, a szociális szféra és a vidék teljes ellehetetlenítésével vívták ki a vidék haragját.
Ódor szerint amennyiben a Fidesz megnyeri a választásokat, első dolguk lesz a rendteremtés és megkeresik a nemzetellenes politikai döntések felelőseit is. Szavai szerint a Hidasnémeti és Abaújszántó közötti vasútvonal bezárása csak egy a sok közül. Ódor Ferenc megemlítette: ezt a vasúti pályát a Fidesz kormányzása alatt újították fel, tehát a mai ellenzék értéket teremtett 1998 és 2002 között. Ódor arra is emlékeztetett, hogy a Miskolc – Hidasnémeti között húzódó nemzetközi vasútvonal felújítása idején Szerencsen át Hidasnémeti felé tehették meg kerülőútjukat a Szlovákiába és Lengyelországba tartó szerelvények.
Nem érti a közgyűlési elnök, vajon mi késztethette az MSZP kormányt ilyen megalázó lépésre, állítása szerint ugyanis még mindig olcsóbb vonaton közlekedni, mint közúton a jégben, fagyban, hófúvásban. Mindazonáltal emlékeztetett: a MÁV Zrt. alakította úgy a menetrendet, hogy ne lehessen átszállni egyik vonatról a másikra, hiszen a csatlakozás egy-két perces megszüntetésével vált nyilvánvalóvá a vasúti közlekedés ellehetetlenítésének szándéka. Ezen ugyancsak változtat a Fidesz, amennyiben kormányra kerül, s ha elképzeléseik valóra válhatnak, akkor már 2010. júniusában helyreállhat a rend a vonatközlekedés és a csatlakozások ésszerűsítése terén is.