A buktatás, az évismétlés a gyermek érdekében történjen, ne retorzióként – emelte ki Pokorni a műsorban, majd hozzátette: fontos, hogy a szülőnek ne legyen vétójoga. Ha nem ért egyet a tanító és a szülő abban, hogy mi a jó a gyereknek, akkor egy harmadik szereplő döntsön, mely lehet a nevelőtestület, adott esetben a nevelési tanácsadó. A szülők ma is benne vannak a döntési folyamatban, az a különbség, hogy a szülőnek ma döntő szava, vétójoga van.
Az iskolai fegyelmezés ugyanakkor megoldhatatlan gond-kazal, mivel itt egy már kialakult rossz helyzetet akarunk valahogyan kezelni, hol a házirend szigorításával, hol az iskolalátogatástól való eltiltással – mondta a politikus. Valójában azonban egy sokkal mélyebb problémáról van szó: a nevelési terek, a gyermekek nevelése elsikkadt. Jószerével ma a magyar iskola a délelőtti tanórákat finanszírozza.
Azok a klasszikus nevelési terek, amelyek a közös cselekvés tapasztalatát adták a gyerekeinknek, egyre kevésbé vannak jelen: a kirándulás, a sportolás, a színjátszó kör, az énekkar, ahol megtapasztalja a gyerek, hogy a másikra van utalva. Ez nagyon fontos, látszatra luxuscikk, mert nem kell a felvételihez, de az élet legfontosabb kérdéseit itt tanulják meg a gyerekek. Ezt kell megerősíteni, ezért fogalmaz úgy a programunk, hogy egy nevelő iskolát kell újraépíteni – hangsúlyozta a politikus.
(forrás: tv2.hu)